آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

وزارت دفاع: نیروهای امنیتی کنترول شهر غزنی را به دست گرفتند

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته‌اند که طالبان مسلح را از شهر غزنی عقب‌زده و کنترول این شهر را به دست بگیرند.


وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته‌اند که طالبان مسلح را از شهر غزنی عقب‌زده و کنترول این شهر را به دست بگیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دفاع به رسانه‌ها گفته است که با شکست طالبان در شهر غزنی هم‌اکنون عملیات تصفیوی کماندوها، در اطراف شهر جریان دارد.
شب گذشته، عملیات مشترک نیروهای زمینی و هوایی در نقاط مختلف شهر غزنی آغاز شد و در نتیجه شهر غزنی از وجود تروریستان داخلی و خارجی پاکسازی شده است.
مسئولان وزارت دفاع افزوده است که در حال حاضر کماندوها در اطراف شهر عملیات‌های تصفیوی را راه‌اندازی کرده‌اند و آنان تلاش می‌کنند تا تهدیدات موجود در بیرون از شهر را نیز رفع کنند.
طالبان شب جمعه (۱۹ اسد) دست ‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند.
طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی نیز روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که حمله طالبان بالای شهر غزنی، گسترده بود و آنان از ولایت‌های هم‌جوار حشر کرده بودند که پاکستانی‌ها، چچنی‌ها و عرب‌ها نیز در میان آنان هستند؛ ولی نیروهای امنیتی ضربات محکمی را به آنان وارد کرده‌ است.
آقای بهرامی گفت که در چهار روز گذشته به تعداد ۱۹۴ طالب در شهر غزنی کشته و ۱۴۷ نفر دیگرشان زخمی شدند.
به گفته وی، ۱۲ تن از فرمانده‌هان طالبان نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.
آقای بهرامی گفت، در درگیری‌های چهار روزه در شهر غزنی حدود ۱۰۰ تن از نیروهای امنیتی و بین ۲۰ الی ۳۰ تن از غیرنظامیان کشته شده‌اند.
وی با اشاره به این که حمله طالبان آسیب زیادی به شهر غزنی وارد کرده، کمبودی‌ها در جلوگیری از این حمله را پذیرفت و تاکید کرده که ارتش کشور جوان است و با آن‌هم اقدام‌های انجام شده در غزنی فوری بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا