آخرین اخبارافغانستانمنطقه

وزارت دفاع کشور اظهارات سفیر پاکستان را در ملل متحد رد کرد


وزارت دفاع کشور اظهارات اخیر فرستاده پاکستان در سازمان ملل متحد را دور از حقیقت دانسته و می‌گوید، تروریستان در پاکستان لانه‌های امن دارند نه در افغانستان.
به گزارش خبرگزاری دید، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفته است:« سفیر پاکستان که در سازمان ملل متحد نشسته، البته از وضعیت منطقه خبر ندارد. از ایالات متحده امریکا گرفته تا کشورهای عضو ناتو و تمام جهان به این موضوع اعتراف می‌کنند که مراکز تروریستان در پاکستان است. شورای کویته، شورای پشاور و شورای میرانشاه. مولوی منصور، ملا محمد عمر، اسامه بن لادن و شبکه حقانی همه شان در پاکستان مستقر هستند و تروریستان در آن‌جا مورد حمایت قرار می‌گیرند و به افغانستان فرستاده می‌شوند.»
روز گذشته، ملیحه لودی سفیر و فرستاده پاکستان در سازمان ملل متحد گفته بود که پناهگاه‌های امن تروریستان در کشورش وجود ندارد و به‌گفته وی، این افغانستان است که تروریستان توانسته‌اند در۴۰ درصد خاک آن پناهگاه‌های امن بسازند.
اما وزارت دفاع کشور این سخنان خانم لودی سفیر پاکستان را در سازمان ملل متحد رد می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع می‌افزاید، اردوی افغانستان در ۳۴ ولایت ‎کشور کنترول دارد و جنگجویان مخالف نمی‌توانند در آن به‌طور آشکار فعالیت کنند.
آقای وزیری به این باور است که در جنگ چریکی هیچ‌کس حاکمیت دایمی را بر یک منطقه ادعا کرده نمی‌تواند.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع:«۳۴ ولایت افغانستان همه فعال بوده و شاهراه‌های بزرگ به روی ترافیک باز است. به استثنای ۹ ولسوالی که آن هم مراکز آن بدست تروریستان و مخالفان است، باقی همه در کنترول حکومت قرار دارد. اما باید گفت که در جنگ چریکی کسی این موضوع را گفته نمی‌تواند که ۴۰ فیصد، یا ۱۰ فیصد و یا ۲۰ فیصد خاک افغانستان به دست کسی باشد. او که می‌گوید ۴۰ فیصد خاک افغانستان خارج از کنترول دولت قرار دارد، قابل تأسف است.»
خانم لودی این سخنان را در مورد پناهگاه‌های امن تروریستان در خاک افغانستان پس از آن مطرح کرد که معاون رییس جمهور امریکا در سفرش به افغانستان، از پاکستان به دلیل پناه دادن به گروه‌های تروریستی انتقاد کرد
مایک پنس در دیدار اخیرش از کابل، در سخنرانی به سربازان امریکایی با لحن تند پاکستان را به‌خاطر پناه دادن به جنگجویان تندرو و تروریستان شدیداً انتقاد کرد و هشدار داد که دیگر آن زمان پایان یافته که پاکستان به تروریستان پناهگاه‌‌های امن بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا