آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر دفاع پاکستان به همتای تاجیکش: با تهدیدهای امنیتی مشابه روبرو هستیم

خبرگزاری دید: وزرای دافاع تاجیکستان و پاکستان در مورد روابط دوجانبه و اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند.

خواجه محمد آصف و شیر علی میرزا وزیران دفاع پاکستان و تاجیکستان، روز گذشته در باره همکاری‌های دفاعی دوجانبه و وضعیت امنیتی افغانستان گفت‌وگو کردند.

وزیر دفاع پاکستان در این دیدار گفته که اسلام‌آباد و دوشنبه به‌ دلیل همسایگی با افغانستان با چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی مشابهی مواجه‌اند.

او افزوده است که پاکستان از تلاش تاجیکستان، در راستای تامین صلح و ثبات در منطقه قدردانی می‌کند.

خواجه محمد آصف بیان داشته که آن‌ها به ظرفیت‌سازی اطلاعاتی و به‌اشتراک‌گذاری آن با نیروهای مسلح تاجیکستان ادامه خواهند داد.

وی اطمینان داده که پاکستان متعهد به تقویت روابط دوجانبه با تاجیکستان است.

پاکستان روابط نزدیک با طا-لبان در افغانستان دارد، اما در مقابل تاجیکستان از طا-لبان خواسته است که حکومت فراگیر با حضور همه اقوام تشکیل دهند و با اقدام‌های تروریستی مبارزه کنند.

در همین حال، طا-لبان از تاجیکستان خواسته بودند که سفارت افغانستان را در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما تاجیکستان تاکنون این درخواست را نپذیرفته است.

به‌ تازگی طا-لبان با پاکستان به توافق رسیده‌اند تا خانواده‌های آوارگان وزیرستان شمالی پاکستان را از مرز مشترک با این کشور به نقاط دیگر افغانستان منتقل کنند.

روند جابه‌جایی آوار‌گان وزیرستانی در شمال افغانستان ادامه دارد.

منتقدان طا-لبان می‌گویند که طا-لبان در طرح جا‌به‌جایی مهاجران وزیرستانی، جنگجویان تحریک طا-لبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) را به ولایت‌های شمالی هم‌مرز با آسیای میانه منتقل می‌کنند.

گمان می‌رود که وزیر دفاع تاجیکستان نگرانی این کشور را مبنی بر جابه‌جایی جنگجویان تی‌تی‌پی با وزیر دفاع پاکستان در میان گذاشته باشد.

گفتنی است که شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان نیز به تاز‌گی با نشر اعلامیه‌ای خواستار توقف وزیرستان‌سازی شمال افغانستان شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا