آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

وضعیت متشنج پاکستان؛ شهباز شریف متهم به تلاش برای ترور عمران خان شد

خبرگزاری دید: شهباز شریف نخست‌وزیر کنونی پاکستان از سوی عمران خان متهم به تلاش برای ترور خود شد. خان در یک پیام ویدئویی از شفاخانه، شریف، رانا ثناءالله و یک مقام استخبارات آن کشور را به طراحی نقشه ترور متهم کرده است.


حمد اظهر دبیر کل حزب تحریک انصاف پاکستان در ایالت پنجاب، به الجزیره گفته است که تیراندازی بر عمران‌ خان، ناشی از خلای امنیتی نبوده است.
او روز جمعه ( ۴ نوامبر/۱۳عقرب) گفته است: «این‌طور نیست که اقدامات احتیاطی انجام نشده باشد. این یک سوء‌قصد برنامه‌ریزی شده علیه عمران خان بود. این حمله با دقت برنامه‌ریزی شده بود و با دقت اجرا شد. اطراف او (عمران خان) محاصره امنیتی متعددی وجود داشت».
عمران خان در یک سخنرانی زنده از شفاخانه‌ای در لاهور، جایی‌ که تحت معالجه قرار دارد، گفت: «زمانی که حالم بهتر شد، راه‌پیمایی به اسلام‌آباد را از سر خواهم گرفت.»
خان خطاب به رییس قوه قضاییه پاکستان گفت: «[اگر] عدالت وجود نداشته باشد، کشوری نمی‌تواند پیشرفت کند. این وظیفه شما است که این کشور را از بی‌عدالتی نجات دهید».
با این حال، وزیر داخله پاکستان این اتهامات را رد کرده و گفته است که دولت ایتلافی موجود به رهبری شهباز شریف، در این مورد خواستار تحقیقات مستقلانه است.
شهباز شریف نیز در یک پیام توییتری، حمله بر عمران خان را محکوم کرده و گفته است که به وزیر داخله دستور داده تا فوراً گزارشی در مورد این حادثه ارایه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا