آخرین اخبارجهانزنانسیاست

ویست: جامعه جهانی نیازهای زنان افغان را در اولویت قرار دهد

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان پس از دیدارها با مقامات پاکستان و پناه‌جویان افغان در این کشور گفته است که باید راه‌حل واحدی برای بهبود وضعیت پیدا شود.

توماس ویست نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان در چند رشته توییت گفته که زنان و دختران در افغانستان با مشکلات «جدی ذهنی و روانی» دست و پنجه‌ نرم می‌کنند.

ویست که به پاکستان سفر کرده با اشاره به وضعیت زنان و دختران در زیر حکمرانی طا-لبان گفته است که زنان و دختران در خانه‌ها محبوس استند و بدون این‌که آزادانه بتوانند تحرک داشته باشند و یا آموزش ببینند،‌ فشار شدید ذهنی و روانی را تجربه می‌کنند.

این دیپلمات امریکایی همچنین گفته است که با شماری از «زنان شجاع افغان» در پاکستان ملاقات کرد و به خواست‌های آنان گوش داده است.

وی در ادامه‌ نوشته است که زنان افغان که سرپرست خانواده‌ها را بر عهده دارند،‌ از وضع محدودیت‌ها رنج می‌برند و از جامعه بین‌المللی خواسته است تا نیازهای زنان افغان را در اولویت خود قرار بدهد.

اظهارات این دیپلمات امریکایی در حالی بیان شده است که طا-لبان در ماه‌‌های اخیر محدودیت‌های بیشتری را بر فعالیت کاری و آموزشی زنان و دختران در افغانستان وضع کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا