آخرین اخبارافغانستانسیاست

داکتر عبدالله:

پاکستان از دیر زمانی ما را فریب می دهد


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، پاکستانی ها را به عدم صداقت در سخنان شان متهم کرده و می گوید که آنان از دیر زمانی با ما بازی می کنند.
به گزارش خبرگزاری، رییس اجرایی کشور که امروز در مراسم رونمایی ۶ اثر تازۀ برهان الدین ربانی، رییس پیشین شورای عالی صلح، سخن‌ می‌زد، گفت که مقام‌های پاکستانی در مورد افغانستان سخنانی خوبی را بیان می‌کنند، اما در برابر هیچ‌کدامش صادق نیستند.
آقای عبدالله از یک خاطره‌اش که با رییس پیشین شورای عالی صلح و پرویز مشرف، رییس جمهور پیشین پاکستان در سفرش به ایران داشت، یاد کرد و افزود که زمانی که آقای ربانی، سخنان تندی علیه پاکستان بیان کرد، آقای مشرف بیانیه خود را تغییر داد.
او گفت که آقای مشرف قصد داشت تا در نخست از افغانستان به خوبی یاد کند، بگوید که افغانستان همسایه ما است و آنچه‌ که در این کشور می‌گذرد ما هم متاسف هستیم و متاثر می‌شویم که این گفته‌های شان تا هنوز ادامه دارد و کدام تغییرات هم نیامده‌است.
قبل از این نیز مقام‌های کابل گفتند که پاکستان به دنبال فریب دادن دولت افغانستان است و آن‌چه می‌گوید به آن عمل نمی‌کند.
به تازه‌گی شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به کابل سفری داشت و با مقام‌های دولت افغانستان به شمول رییس جمهور، رییس اجرایی و وزیر خارجه کشور دیدار کرد.
آقای قریشی در دیدار با مقام‌های افغان گفت که وی با پیام تقویت و تحکیم روابط میان دو کشور آمده و افزود، دولت جدید آماده‌است تا روابط تنش آلود از بین برود.
در عین زمان، مقام‌های افغان می‌گویند که نگرانی خود را با مقام‌های پاکستانی شریک ساخته و دیده شود که آنان چی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا