آخرین اخباراسلایدشوپاکستانسیاستهند

پاکستان: عملکرد هند در افغانستان باید واضح باشد

حکومت پاکستان می‌گوید که آنچه هند در افغانستان انجام می‌دهد، باید واضح باشد. پاکستان از فعالیت‌های هند در افغانستان به شدت نگران است و حضور دهلی نو را در تضاد با عمق استراتژیک خویش در افغانستان تعریف می‌کند.
عزیز احمد چودهری سفیر پاکستان در ایالات متحده، گفته است که اسلام‌آباد نگرانی خود را مبنی بر فعالیت هند در افغانستان با واشنگتن شریک ساخته و این که دهلی جدید نباید از افغانستان برای اهداف سیاسی و نظامی استفاده کند.
حکومت پاکستان همواره از نزدیکی روابط میان کابل و دهلی جدید نگران بوده و این نگرانی پس از آن تشدید یافت که دونالد ترمپ رییس جمهور ایالات متحده، سال گذشته با اعلام استراتژی جدیدش برای افغانستان و جنوب آسیا، از هند تقاضا کرد تا در رشد اقتصاد افغانستان کمک بیشتر کند.
سفیر پاکستان همچنان در پاسخ به یک سؤال در مورد پروسه صلح در افغانستان و مذاکره با طالبان، گفت که:« مذاکرات روی این موضوع جریان دارد…تمام کشورهای منطقه باید از پروسه صلح به رهبری کابل، حمایت کنند.»
عزیز احمد چودهری همچنان ایالات متحده را یکی از متحدین پاکستان خواند و اضافه کرد که پاکستان به همکاری با ایالات متحده و کشورهای منطقه متعهد است.
با این همه، سفیر پاکستان این سخنان را در حالی ابراز داشته که دونالد ترمپ مکرراً پاکستان را به حمایت از گروه‌های دهشت‌افگن متهم کرده و اخیراً فشار بر اسلام آباد را تشدید بخشیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا