آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانسیاستهند

پاکستان: نیازی به جنگ با هند نیست

سرتیپ آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان طی سخنانی در یک نشست خبری به رسانه‌ها گفته است که نیازی نیست در کشمیر با هندوستان که همسایه شرقی پاکستان است، جنگ شود.
به این دلیل، باید به مذاکرات ادامه داده شود. اما این هند بود که همواره میز مذاکرات را ترک کرده است، نه پاکستان.
وی با اشاره به این که خطاهای صورت گرفته در دیپلماسی باعث بروز جنگ‌ها می‌شود، اظهار داشت: در منطقه کشمیر که با یک مرز رسمی به نام خط کنترول به دو قسمت تقسیم شده است، در سال ۲۰۰۳ آتش‌بس برقرار شد. اما در سال‌های اخیر این آتش‌بس نقض می‌شود. از آغاز سال ۲۰۱۸ تاکنون از بخش خط کنترول هند ۱۵۷۷ بار تیراندازی شده است. ۴۸ نفر جان باخته و ۲۶۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.
غفور به تنش میان اسلام‌آباد و واشنگتن نیز پرداخت و گفت: امریکا، پاکستان را به ایجاد مامن امن برای گروه‌های تروریستی متهم می‌کند. این اتهام را نمی‌پذیریم.
وی در این زمینه همچنین افزود: امریکا هر سال برای پاکستان کمک نظامی ۱٫۱ میلیارد دلاری ارایه می‌کرد، اما در جنوری سال جاری پرداخت این مبلغ را قطع کرده است. پس از عملیات‌های نظامی که در سال ۲۰۱۴ آغاز کرده‌ایم، تمام گروه‌های حاضر در پاکستان را اخراج کردیم.
گفتنی است که پاکستان در شرق بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر با هند اختلافات مرزی دارد و چند باری این دو کشور به جنگ پرداخته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا