آخرین اخبارافغانستان

پایان فصل جنگ؛ ۴۰۰ مخالف مسلح دولت کشته شدند


هم‎زمان با پایان فصل جنگی در افغانستان و با فرارسیدن فصل سرما، مسئولان محلی ولایت هرات از موفقیت عملیات‌های‌شان در برابرگروه‌های تروریستی خبر دادند.
در شروع فصل سرما، گروه‌های تروریستی در مناطق سردسیر دست از انفجار، انتحار و تخریب کشیده و برای تجدید قوای دوباره، به پناه‌گاه‌های‌شان برمی‌گردند تا یار گیری کرده و در فصل گرمای دیگر در مقابل نیروهای امنیتی، دست به تحرکات بزنند.
به گزارش خبرگزاری دید، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید: در جریان هفت ماه گذشته نزدیک به چهارصد طالب مسلح در درگیری‌های میان‌خودی و یا هم با نیروهای امنیتی در این ولایت کشته و زخمی شده‌اند.
وی افزود، تنها در جریان یک ماه گذشته، ۳۷۶ طالب در درگیری بانیروهای امنیتی کشته و زخمی شده‌اند که آمار کشته شدگان به ۲۳۸ تن می‌رسد.
موصوف در ادامه از جلوگیری ۲۵ مورد انفجار و حمله تروریستی در جریان ماه گذشته در هرات، خبر داده و علاوه کرد که ۶۲ تن متهم به جرایم جنایی و حملات تروریستی نیز، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
به گفته سخنگوی والی هرات، در جریان هفت ماه گذشته در کنار کشته و زخمی شدن صدها مخالف مسلح، ۱۳۸ میل سلاح سبک و ۵۰ میل سلاح سنگین آنان نیز، بدست نیروهای امنیتی افتاده است.
در همین مدت ۱۹۰ حلقه ماینی که ازسوی مخالفان مسلح دولت کارگزاری شده بود نیز، کشف وخنثی شده است.
در درگیری‌های هفت ماه گذشته در هرات میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح، به نیروهای امنیتی نیز تلفات وارد شده است که آمار کلی و دقیق آن از سوی اداره محلی این ولایت ارایه نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا