آخرین اخبارافغانستان

پرتاب‌کننده کفش به سوی حکمتیار آزاد شد!


مسئولان محلی ولایت هرات از آزادی سید عبدالواحد دادشانی( فردی که چندی پیش در مسجد جامع بزرگ هرات، به سوی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان لنگه کشف خویش را پرتاپ کرده بود) خبر دادند.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید، آقای دادشانی قبل از ظهر امروز از قید امنیت ملی این ولایت آزاد شده و به آغوش خانواده‌اش برگشته است.
سید عبدالواحد دادشانی، جوان هراتی است که جمعه گذشته، به سوی گلب الدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان که در حین سخنرانی بر منبر مسجد جامع بزرگ هرات بود، لنگه‌های کشف خود را پرتاب کرد که یک لنگ آن به آقای حکمتیار اصابت کرده و سخنرانی وی مختل شد.
در آن زمان، آقای دادشانی، مورد لت‌وکوب شدید محافظان حکمتیار، قرار گرفته و توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شد.
با این‌که دادشانی ادعا کرد که انجام این عمل، ناشی از اراده شخصی وی بوده و در این امر از هیچ‌کس دستور نگرفته است، اما مسئولان حزب اسلامی افغانستان دست استخبارات کشورهای بیرونی را پشت قضیه عنوان می‌کنند.
گفتنی است که بازداشت آقای دادشانی از سوی نیروهای امنیت ملی سروصداهای زیادی در هرات بلند کرد که صبح امروز عده‌ای از فعالان مدنی، شهروندان هرات و اعضای خانواده او در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات دست به اعتراض مدنی زده، بازداشت وی را غیرقانونی و دور از انصاف دانسته و خواستار رهایی موصوف شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا