آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

داکتر عبدلله:

پیام صلح با زبان هنر؛ رسا، موثر و ماندگار است

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که امروز سه شنبه درمیان کاروان هنری صلح برای همه، صحبت می‌کرد گفت: پیام صلح با زبان هنر، رسا، موثر و ماندگار است.



داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که امروز سه شنبه درمیان کاروان هنری صلح برای همه، صحبت می‌کرد گفت: پیام صلح با زبان هنر، رسا، موثر و ماندگار است.
به گزارش خبرگزاری دید، کاروان هنری صلح برای همه، نمایش‌نامه‌ای را در پیوند به صلح و آشتی اجرا کرد که در آن پیام صلح و آشتی با دید هنرمندانه بیان شده بود.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که میلیون‌ها شهروند افغانستان خواهان برقراری صلح در کشور هستند و انتقال پیام صلح‌خواهانه آنان به زبان هنر، رسا و موثر است.
رییس اجرایی کشور گفت که مشکلات چند دهه افغانستان در این نمایش‌نامه به خوبی تمثیل شده است. محتوا، سناریو و اجرای نمایش‌نامه این گروه هنری فوق‌العاده بود.
عبدالله عبدالله ضمن قدردانی از اقدام کاروان هنری صلح برای همه، گفت: پیام و محتوای نمایش‌نامه و احساس هنرمندان در اجرای این قطعه هنری ستودنی است.
رییس اجرایی کشور با بیان این که این‌بار خوشبختانه هنرمندان در زمینهه صلح‌خواهی پیش‌قدم شده‌اند، افزود: پیام هنرمندان و فرهنگیان کشور پیام استقامت، مبارزه و ایستاده‌گی است که مردم افغانستان را به آیندهٔ بهتر امیدوار می‌سازد.
رییس اجرایی علاوه کرد که تحقق صلح، آرزوی زن و مرد افغانستان است و فرزندان این کشور با خون‌‌شان از این سرزمین دفاع کرده‌اند.
رییس اجرایی کشور به گروه هنری تئاتر هرات اطمینان داد که به زودی هیئتی را به ولایت هرات می‌فرستد تا در زمینه احیا و بازسازی ساختمان تئاتر آن ولایت، اقدام لازم و عملی را روی دست گیرند.
عبدالله عبدالله بیان داشت که جای امیدواری ا‌ست که هنوزهم ریشه‌های هنر تئاتر در افغانستان زنده است و نمایشنامه امروز، امیدواری ما را برای بارورشدن این هنر ارزشمند افزایش بخشید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا