آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

پیوستن ۲۰۰ تن از باشندگان بادغیس به طالبان


۱۸۰ تا ۲۰۰ تن از افراد مسلح غیر مسئول ولایت بادغیس در غرب کشور به علت مشکلات مالی – نظامی و عدم توجه دولت محلی به گروه طالب پیوسته‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، فرید اخیزی، معاون شورای ولایتی بادغیس، می‌گوید: این افراد از ولسوالی «قادس» این ولایت هستند که به علت مشکلات موجود با گروه طالبان مسلح یکجا شده‌اند.
این مقام علاوه می‌کند بخاطر این موضوع شماری از موسفیدان و بزرگان قومی قادس ولایت بادغیس، با فرماندهان طالبان نشستی را داشتند، تا مشکلات امنیتی در این باره حل شود.
آقای اخیزی، بیان می‌دارد این افراد با جنگ‌افزارهای نظامی دست داشته و شخصی شان با طالبان یکجا شده‌اند.
به گفته وی، بروز اصلی پیوستن این آمار از افراد مسلح غیر مسئول از ولسوالی قادس، ناشی بر عدم توجه دولت محلی بادغیس به این گروه عنوان شده‌است.
بنابر گفته‌های آقای اخیزی، کشورهای قدرت‌مند جهانی مخصوصاً امریکا، چین و روسیه در زمینه حمایت از گروه‌های تروریستی هم‌چون طالبان نقش بسیاری مهم را بازی می‌کنند.
این مقام در شواری ولایتی بادغیس خاطر نشان کرد، امریکا تا ۵۰ سال دیگر برای ناامنی و نابودی مردم افغانستان برنامه دارد، تا منافع اساسی شان «تنظیم و تامین» شود.
به گفته او اگر در این مورد توجه از سوی خود افغان‌ها طرح‌ریزی نشود، دشمنان به خوبی کارشان را بالای این مرزوبوم انجام خواهند داد.
از سوی هم غلام سرور حیدری، آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس، گفت که ارگان‌های امنیتی با هم هماهنگ هستند تا پایگاه‌های طالبان را از قادس این ولایت برچیند.
این مقام می‌گوید که ۳۰۰ تن از نیروهای مختلف امنیتی – کشفی بادغیس با هم یک صدا شده‌اند، تا مناطق که در کنترول طالبان در قادس است را پس بگیرند.
از دو سال به این طرف گزارش‌های حکایت از آن می‌کند که برخی ناامنی‌ها در ولسوالی قادس بادغیس به ثبت رسیده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا