آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

چهارمین دور گفت‌وگوهای امریکایی‌ها و طالبان به زودی برگزار می‌شود

براساس گزارش‌های تایید ناشده، قرار است چهارمین دور گفت‌وگوهای مقام‌های امریکایی و نمایندگان طالبان پیش از عید قربان در قطر برگزار شود.



براساس گزارش‌های تایید ناشده، قرار است چهارمین دور گفت‌وگوهای مقام‌های امریکایی و نمایندگان طالبان پیش از عید قربان در قطر برگزار شود.
تاهنوز مقام‌های امریکایی، حکومت افغانستان و گروه طالبان این گزارش را تایید نکرده‌اند.
اما برخی منابع گروه طالبان تایید کرده‌اند که تاکنون سه‌بار نمایندگان آنان با «الیس‌ویلز» معاون وزارت خارجه‌ امریکا به هدف آغاز گفت‌وگوهای رسمی و هدف‌مند، دیدار کرده‌اند.
منابع گروه طالبان گفته‌اند که این گفت‌وگوها به تایید رهبری این گروه صورت گرفته است.
رسانه‌های غربی گزارش دادند که در گفت‌وگوهای نماینده‌های طالبان با معاون وزیر خارجه امریکا درباره فعالیت آزاد طالبان در دو ولایت کشور، مشارکت طالبان در قدرت و چگونگی فعالیت پایگاه‌های امریکا در افغانستان گفت‌وگو شده است.
برخی از طالبان در گفت‌وگو با رسانه‌های غربی نتایج این نشست را مثبت عنوان کرده‌اند.
طالبان در حالی خبر ملاقات مقام‌های امریکایی و نمایندگان‌شان را در قطر تایید می‌کنند که پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به دیپلمات‌های ارشد کشورش دستور داده است تا زمینه گفت‌وگوهای مستقیم را با طالبان فراهم سازند.
گروه طالبان از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که تنها با مقام‌های امریکایی در مورد برقراری صلح در افغانستان مذاکره خواهد کرد.
گروه طالبان ملاقات نمایندگان‌اش را با مقام‌های امریکایی تایید کرده است، اما تا حال واشنگتن ملاقات با مسئولان طالبان را تایید یا تکذیب نکرده است.
در همین حال، حکومت افغانستان و شورای عالی صلح کشور بارها تاکید کرده‌اند که مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها به پیش برده خواهد شد و هر کشوری که در روند صلح سهم می‌گیرد، نقش تسهیل کننده این روند را به عهده خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا