آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

والی بامیان:

چهار جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری در بامیان برگزار می‌گردد


مسئولین محلی در ولایت بامیان روز چهارشنبه طی نشست خبری گفتند که امسال چهار جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری در ولایت بامیان برگزار می‌گردد
به گزارش خبرگزاری دید، طاهر زهیر والی بامیان گفت: در فصل‌های تابستان و خزان سال جاری چهار جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری در ولایت بامیان برگزار می‌گردد.
والی بامیان در این نشست خبری به خبرنگاران گفت: جشنواره دمبوره، جشنواره گل کچالو، جشنواره راه ابریشم و سمپوزیم فولکلور هزاره‌گی به منظور رشد صنعت گردشگری/توریزم و بلند بردن سطح اقتصاد مردم محل برگزار خواهد شد.
زهیر علاوه کرد: این جشنواره‌ها شامل برنامه‌های متنوع فرهنگی، توریستی و هنری می‌باشد که بازی‌های محلی، اجرای موسیقی محلی، نمایشگاه صنایع دستی، شعر خوانی، قصه گویی، اجرای تئاتر و دیگر برنامه‌های جالب فرهنگی را دربر می‌گرد.
والی بامیان اشاره کرد که بامیان یک ولایت توریستی است در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، این برنامه‌های فرهنگی ما را کمک می‌کند که در طول سال گردشگران بیشتر از این ولایت دیدن کنند و چرخه اقتصاد مردم محل به حرکت و.
والی بامیان تاکید دارد که در روز های جشنواره، آمادگی‌های لازم روی دست است.
قرار است در ۸ و ۹ سرطان جشنواره دمبوره بامیان در مرکز این ولایت برگزار گردد، در این جشنواره هنرمندان ولایات مختلف افغانستان موسیقی محلی دمبوره را اجرا خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا