آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

چهار فابریکه‌ تولیدات زراعتی در بگرامی ساخته می‌شود

نصیراحمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری از یک کمپلکس تولیدات زراعتی و مالداری سکتور خصوصی در ولسوالی بگرامی دیدار کرد. این کمپلکس، شامل فابریکه‌ پروسس شالی و تولید برنج، فابریکه‌ تولید دال، فابریکه‌ تولید دانه‌ مرغ، فابریکه‌ تولید روغن و یک فارم بزرگ مرغ‌داری است.
به گزارش خبرگزاری دید، در ساخت فابریکه‌های تولید دال و پروسس شالی و تولید برنج این مجتمع تولیدی، میلیون‌ها دالر از سوی سکتور خصوصی سرمایه‌گذاری شده است که قرار است تا سه ماه آینده به تولید دال و برنج وطنی آغاز کنند.
مالک این کمپلکس تولید و پروسس محصولات زراعتی می‌گوید که تنها در ساخت فابریکه‌ تولید برنج، ۱۲ میلیون دالر سرمایه‌گذاری کرده است.
در عین حال نصیراحمد درانی ضمن بازدید از این کمپلکس، به ارزش‌دهی روی تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت که دولت افغانستان برای رشد تولیدات داخلی، ۲۵ درصد امتیاز برای عرضه‌کننده‌گان محصولات داخلی در نظر گرفته است.
وزیر زراعت گفت: «ما از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زراعت، با جدیت پشتیبانی و استقبال می‌کنیم و از همه‌ای سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که در سکتور زراعت و مالداری سرمایه‌گذاری کنند و باعث رشد تولیدات داخلی و پشتیبانی از دهقانان و مالداران کشور شوند.»
هم‌چنان در کمپلکس تولیدات زراعتی و مالداری بگرامی، سنگ تهداب یک فابریکه‌ تولید روغن نیز توسط آقای درانی گذاشته شد. این فابریکه، قرار است در ۲۴ ساعت، ۴۵ تُن روغن تولید کند.
فارم مرغداریِ این کمپلکس که به ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه مرغ ساخته شده است و سالانه ۳۰۰ هزار کیلو گوشت تولید می‌کند.
ساخت فابریکه‌های پروسس محصولات زراعتی و معیاری‌سازی تولیدات زراعتی، باعث کاهش واردات، افزایش صادرات و رفتن به سوی خودکفایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا