آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

کارمندان اداره مواد نفتی در حیرتان در برابر فرمان تنقیصی غنی اعتراض کردند


در پی فرمان تنقیص ۵۰۷ تن از کارکنان اداره عمومی مواد نفتی کشور، کارمندان اداره مواد نفتی حیرتان در ولایت بلخ، در شهرک بندری حیرتان در مقابل دروازه این اداره خیمه عدالت‌خواهی برافراشته و دست به اعتراض در برابر این اقدام حکومت زده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، معترضان با برپایی خیمه عدالت‌خواهی در بندر حیرتان، تنقیص یک‌بارگی ۵۰۷ کارمند اداره عمومی مواد نفتی را از سراسر افغانستان یک اقدام غیرعادلانه خوانده و از مقام‌های محلی و سران حکومت خواستار رسیدگی به وضعیت شان‌اند.


خمیه عدالت‌خواهی کارمندان مواد نفتی که ۲۰۰ معترض کارمند این اداره را در خود جا داده، از دوشنبه (۴، سرطان) تا کنون پا برجا است و این کارمندان هشدار می‌دهند که در صوت رسیدگی نکردن به مشکلات‌شان مانع ورود مواد نفتی شده و اعتراضات‌شان را گسترده‌تر خواهند کرد.
برخی از کارکنان اداره بندر تجارتی حیرتان می‌گویند که ریاست عمومی تصدی مواد نفتی می‌خواهد که با تنقیص ۵۰۷ تن از کارمندان این اداره، بست‌های آنان را از طریق آزمون رقابتی اصلاحات اداری به اعلان گذاشته و افراد جدید را جذب نماید.


آنان این کار دولت را خلاف قانون دانسته و می‌گویند: کسانی در اداره مواد نفتی فعالیت می‌کنند که تجربه کاری ۱۰ تا ۲۰ سال و حتا بالاتر را دارند اما با این اقدام ریاست عمومی تصدی‌ها، افراد تازه‌کار در این بخش‌ها گماشته شده و سبب به‌ وجود آمدن مشکلات بیشتر فنی و تخنیکی می‌شوند.
گفتنی است که مقام‌های مسئول هنوز به خواست معترضان پاسخ نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا