آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

کارمندان خارجی شرکت هواپیمایی کام‌ایر افغانستان را ترک کرده‌اند

شرکت هوایی کم‌ایر گفته است که پس از حمله بر هوتل انترکانتیننتال در کابل که ۹ کارمند این شرکت نیز در آن جان شان را از دست دادند، اکنون به پرواز‏های این شرکت خلل وارد شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، صمد عثمانی می‏‌گوید، ۳۵ کارمند شرکت هوایی کام‏ایر افغانستان را ترک گفته‌‏اند وچندین هواپیمای اجاره‏‌ای این شرکت را پس از حمله گرفته‌‏اند.
صمد عثمانی، از مسئولان شرکت کام‌ایر گفته، اکنون این شرکت با کمبود کادر فنی مواجه است و کارمندان فنی آن که از کشورهای یونان، ونزوئلا و اوکراین بودند، افغانستان را ترک کرده‌اند و مشخص نیست که دوباره بر می‌گردند یا خیر.
آقای صمدی افزوده که بعد از حمله به انترکنتیننتال، شمار پروازهای روزانه این شرکت از ۴۰ به ۱۰ پرواز کاهش یافته‌ و تاکنون نیز به حالت طبیعی برنگشته است.
صمدی به بی‌بی‌سی گفته که پروازهای خارجی شرکت کام‌ایر به‌حالت عادی برگشته اما مشکلاتی در پروازهای داخلی به‌خصوص در ولایات کوچک افغانستان هم‌چنان پابرجا است.
شش مهاجم به تاریخ اول دلو حمله‌ مرگباری را بر هوتل انترکانتیننتال به راه انداختند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفت. در این حمله که ۲۵ ساعت ادامه یافت و یکی از حملات پیچیده‌ تروریستی در سال‌های اخیر گفته می‌شود، ۲۴ نفر به‌شمول ۱۴ شهروند خارجی و ۹ خلبان و خدمه شرکت هوای کام‌ایر کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا