آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

کاروان صلح‌خواهان جوانان مهاجر در پاکستان وارد کابل شد


کاروان صلح خواهان جوانان مهاجر افغانستانی مقیم پاکستان که از ایالت خیبر پشتونخوای پاکستان به هدف صلح‌خواهی حرکت کرده بودند، روز دوشنبه ۴ سرطان با استقبال گرم جامعه مدنی، دانش آموزان، پولیس، مردم و هیئت رهبری وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان وارد کابل شد.
این کاروان هفت نفره، چهار روز قبل از پاکستان به ساحه تورخم و از آنجا پیاده به شهر جلال آباد و بلاخره ساحه چمن حضوری کابل رسیده که در تورخم، جلال‌آباد و دروازه ورودی شهر کابل در ساحه پلچرخی با استقبال گرم مقامات ولایت ننگرهار، جامعه مدنی و مردم قرار گرفت.
این کاروان در پیامش می‌گوید: تا زمانی که حکومت افغانستان و گروه‌های درگیر جنگ به خواسته‌های شان که آوردن صلح در کشور است، جواب مثبت ندهند، به صلح خواهی و حرکت مدنی شان به این منظور، ادامه خواهد داد.
هیئت رهبری وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان با حضور در ساحه پلچرخی کابل از ورود کاروان صلح خواهی مهاجرین استقبال نموده و سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان ضمن حمایت از پیام صلح خواهی این کاروان، گفت: دلیل مهاجرت اکثریت مردم جنگ و ناامنی بوده و با تامین صلح در داخل کشور، زمینه برگشت داوطلبانه مهاجرین فراهم می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا