آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانمنطقه

کرن دیکر: طا-لبان در حذف نیمی از جمعیتش در رتبه اول جهان است

خبرگزاری دید: کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای کابل با اشاره به اینکه محدودیت‌های وضع شده طا-لبان بر زنان شاغل، سالانه یک میلیارد دالر به اقتصاد این کشور ضربه می‌زند و این کشور توان جبران آن را ندارد افزود: تا کنون ۵۰ فرمان از سوی طا-لبان علیه زنان افغانستان صادر شده است و هیچ کشوری در جهان مانند گروه طا-لبان نیمی از جمعیتش را به‌طور کامل پاک نکرده است.


کرن دیکر کاردار سفارت آمریکا برای کابل عصر روز گذشته، (۸ حمل) در نشست مجازی با مسئولان رسانه‌ها با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰ فرمان از سوی طا-لبان علیه زنان افغانستان صادر شده است افزود: هیچ کشوری در جهان مانند گروه طا-لبان نیمی از جمعیتش را به‌طور کامل پاک نکرده است.

دیکر تصریح کرده است که محرومیت نیمی از جمعیت افغانستان ( زنان و دختران) از حق آموزش، اقتصاد این کشور را ناتوان کرده است. وی در همین رابطه می گوید: «هیچ کشوری نمی‌تواند روی پای خود بایستد وقتی نیمی از جمعیت آن قادر به امرار معاش یا کمک به خانواده نیستند.»

کاردار سفارت امریکا در کابل اذعان داشته است؛ تضمین حقوق تمامی شهروندان افغانستان به شمول زنان یک ضرورت استراتژیک برای این کشور است.
به گفته وی، مردم افغانستان بارها خواستار حق تحصیل و کار و حضور در اجتماع برای زنان و دختران شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا