آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

کمپاین فیسبوکی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق خواهد کرد؟

انتظار می‏رود که تبلیغات در شبکه اجتماعی فیسبوک موثر واقع شود و از میزان بی‌اعتمادی مردم نسبت به انتخابات و روند‏های دموکراتیک در کشور کم کند.


در پیوند به نگرانی‏ها از بابت حضور کم‌رنگ مردم در روند ثبت نام رای دهندگان در شبکه اجتماعی فیسبوک تبلیغاتی به راه انداخته شده است تا مردم را تشویق کنند که برای داشتن نقش فعال در انتخابات پارلمانی و شورا‏های ولسوالی‏ها که در تاریخ ۲۸ ماه میزان برگزار خواهد شد، با شناسنامه‏های شان به مراکز ثبت نام رای دهندگان بروند.
به گزارش خبرگزاری دید، کابران شبکه اجتماعی فیسبوک با رفتن به مراکز ثبت نام رای دهندگان تصاویر شان را نیز منتشر کردند تا با این اقدام شان مردم را نسبت به انتحابات پیش‏رو دلگرم نمایند.
در طول چند سال اخیر، شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک برای تبلیغات در کشور فراوان کارساز بوده است و بسیاری برنامه‏ها از همین فیسبوک به مرحله عملی شدن رسیده است.
با این همه، انتظار می‏رود که تبلیغات در شبکه اجتماعی فیسبوک موثر واقع شود و از میزان بی‌اعتمادی مردم نسبت به انتخابات و روند‏های دموکراتیک در کشور کم کند.
در کنار شهروندان، چهره‏های سیاسی نیز در صفحات اجتماعی شان از مردم خواسته‏اند تا با ثبت نام کردن انتخابات پارلمانی وشورا‏های ولسوالی‏ها را جدی بگیرند.
عطا محمد نور از جمله سیاست‏گران کشور است که روز گذشته در استاتوسی مردم را تشویق کرده است تا برای شرکت در انتخابات رفته ثبت نام کنند.
نورآغا شریفی فعال رسانه در بلخ در صفحه فیسبوکش نوشته است که در انتخابات ۲۸ میزان شرکت خواهد کرد.
شماری هم در پروفایل فیسبوک شان نوشته‏اند:« من رای می‏دهم». کسانی هم نوشته‌اند، که در انتخابات شرکت نمی‏کنند.
حضور کم‌رنگ مردم در روند ثبت نام رای دهندگان از نگرانی‏های کلان انتخابات پیش‏رو گفته می‏شود که مجلس سنا روی همین علت، کمیسیون انتخابات را برای پاسخ‏گویی فراخوانده است.
با آن‌که شش روز پیش روند ثبت نام رای دهندگان آغاز شده، براساس آمار کمیسیون انتخابات در این مدت فقط ۱۵۸ هزار نفر برای انتخابات ثبت نام کرده‏اند.
با این همه، انتظار می‏رود که کمیسیون انتخابات و ریاست‏ جمهوری طرح‏‌های تبلیغاتی راه‌اندازی کنند که از نتیجه آن شهروندان کشور به انتخابات شورای ملی و شورا‏های ولسوالی‌‏ها باور پیدا کنند.
فرامرز دولت آبادی- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا