آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

کمک بیش از ۲۳۰ میلیون یورویی آلمان به افغانستان

جمهوری فدرال آلمان، امروز پنجشنبه ۲۳۴ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد، سفیر این کشور می‌گوید که آلمان برحمایت توسعه، صلح وثبات درافغانستان متعهد است.


جمهوری فدرال آلمان، امروز پنجشنبه ۲۳۴ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد، سفیر این کشور می‌گوید که آلمان برحمایت توسعه، صلح وثبات درافغانستان متعهد است.
به گزارش خبرگزاری دید، پیترو پروگل سفیر آلمان در افغانستان گفت:« آلمان به مثابه یک پارتنر مطمئن و درازمدت برای انکشاف افغانستان و مردم این کشور متعهد باقی می‌ماند.»
داکتر هیننگ پلاتی رییس بخش افغانستان در وزارت همکاری‌های اقتصادی وانکشاف آلمان، نتایج مذاکرات همکاری‌های انکشافی سالانه میان افغانستان و آلمان را که روز چهارشنبه در کابل برگزار شد، موفقیت آمیز دانست.
وی افزود: در این نشست جانب آلمان تعهد کرده است که مبلغ ۲۳۴ میلیون یورو معادل ۲۰ میلیارد افغانی را برای یکسال به افغانستان کمک کند.
این پول قرار است در جریان یکسال در بخش‌های حکومت داری خوب، انکشاف اقتصادی، توسعه شهری، ایجاد فرصت‌های شغلی مخصوصاً برای جوانان و امور زیر بنایی ولسوالی‌ها، هزینه شود.
۶۲میلیون یورو از این پول از طریق صندوق وجهی بازسازی افغانستان(ARTF) ومبلغ باقیمانده خارج از بودجه دولت اما در مطابقت با اولویت‌های حکومت افغانستان مصرف خواهد شد.
ناهید سرابی معیین وزارت مالیه که در کنفرانس خبری حضور داشت، گفت:« حکومت افغانستان برشفافیت در مصرف پولی که از طریق صندوق وجهی بازسازی افغانستان هزینه می‌شود، تعهد می‌کند.»
آلمان در کنفرانس بروکسل تعهد کمک ۱.۷ میلیارد یورو از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میلادی را به افغانستان نموده است وبه طور سالانه، ۴۳۰ میلیون یورو از این پول را به افغانستان کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا