آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

کمیته مصئونیت سکتور خصوصی ایجاد شد

حکومت به هدف حمایت از سکتور خصوصی و تشویق سرمایه‌گذاری در کشور، کمیته مصئونیت سکتور خصوصی را ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این کمیته زیر نظر سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ایجاد شده و روز گذشته اولین نشست آن برگزار شد.
وزیر عدلیه، وزیر امور داخله، دادستان کل، رییس عمومی امنیت ملی، رییس اتاق‌های تجارت، رییس اتاق‌های صنایع و معادن از اعضای اولیه این کمیت‌اند.
هدف از تشکیل این کمیته، تأمین مصئونیت سکتور خصوصی، بررسی مشکلات سکتور خصوصی و ارایه طرح پیشنهادی برای تامین مصئونیت سکتور خصوصی به شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری است.
در اولین نشست این کمیته، طرزالعمل کاری کمیته مصئونیت سکتور خصوصی مورد بررسی قرار گرفت. این طرزالعمل در ۱۳ ماده از طرف دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری تهیه شده است که براساس آن تأمین مصئونیت تاجران، پیشه‌وران، صنعت کاران و سایر اصناف، جلوگیری از آسیب رسیدن به مال، سرمایه، حیثیت، خانواده، اقارب، ایجاد هماهنگی بین ادارات امنیتی، کشفی و نهادهای عدلی در تأمین امنیت سکتور خصوصی، از اهداف اصلی کمیته مصئونیت سکتور خصوصی است.
در این طرزالعمل تصریح شده است که کمیته مصئونیت سکتور خصوصی به هدف شناسایی و رفع چالش‌های امنیتی مربوط به فعالیت سکتور خصوصی، ایجاد فضای امن فیزیکی و روانی برای فعالیت سکتور خصوصی، حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری، تشویق و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌های خصوصی داخلی و خارجی، فعالیت می‌کند.
کمیته مصئونیت سکتور خصوصی در حالی ایجاد شده که به دلیل افزایش ناامنی‌ها نگرانی‌های جدی از فرار سرمایه در کشور وجود دارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا