آخرین اخبارافغانستانسیاست

گلبدین حکمتیار:

کمیسیون انتخابات مستقل نیست/ سفارت‌خانه برنده و بازنده انتخابات را تعیین می‌کند

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می‌گوید که حکومت در تبانی با شماری از سفارت‌های خارجی در کابل، انتخابات ۲۸ میزان را مهندسی خواهد کرد.


گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می‌گوید که حکومت در تبانی با شماری از سفارت‌های خارجی در کابل، انتخابات ۲۸ میزان را مهندسی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای حکمتیار که روز گذشته در دومین روز نشست مجمع بزرگ وحدت ملی در کابل سخن می‌زد، گفت که انتخابات مجلس نماینده‌گان در ۳۶ درصد خاک افغانستان برگزار خواهد شد؛ زیرا به گفته او بخش‌هایی از کشور به گونه عمدی برای برگزارنشدن انتخابات ناامن ساخته شده‌ است.
او افزوده است که کمیسیون مستقل انتخابات درباره برنده یا بازنده انتخابات، نه بربنیاد آرای مردم، بلکه بربنیاد دستور و سفارش جناح‌های تاثرگذار خارجی فیصله خواهد کرد.
مجمع بزرگ وحدت ملی که در آن حزب‌‍ اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، حزب محاذ ملی، حزب افغان ملت، حزب مشارکت ملی، حزب نهضت همبستگی افغانستان، شورای انسجام جمعیت اسلامی و شماری دیگر از حزب‌های سیاسی و نهادها عضویت دارند، روز پنجشنبه نخستین نشستش را در کابل برگزار کرد.
با این همه، کمیسیون انتخابات اما درباره بر گزاری انتخابات شفاف و بربنیاد اراده مردم تعهد می‌سپارد.
سید حفیظالله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید:« کمیسیون مستقل انتخابات به گونه شفاف، صادقانه وعادلانه حساب خواهد کرد که کی‌ها بیشتر رأی برده‌اند و کی‌ها کم برده‌اند و این تصمیم مردم افغانستان است.»
قرار است که انتخابات مجلس نمایندگان به تاریخ ۲۸ میزان تا ۷ روز دیگر برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا