آخرین اخباراسلایدشوجهان

کیم جونگ اون از کوریای جنوبی تشکر کرد

رهبر کوریای شمالی ضمن قدردانی از پذیرش دعوتش از سوی همتای خود در کوریای جنوبی، گفت که قصد دارد «فضای گرم آشتی و گفت‌وگو» با کوریای جنوبی را نگه دارد.
به نقل از یورونیوز، رسانه‌های کوریای شمالی روز سه‌‌شنبه نوشته‌اند که پس از بازگشت خواهر کوچک کیم جونگ اون از سفر سه روزه به محل بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ کوریای جنوبی، رهبر کوریای شمالی برای اقدام در راستای همکاری‌های بیشتر میان دو کوریا، دستوراتی صادر کرده است.
این رسانه‌ها در عین حال به جزئیات این «دستورات» اشاره‌ای نکرده‌اند.
هیئت عالی رتبه کوریای شمالی عصر جمعه به هدف شرکت در مراسم افتتاح المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ به کوریای جنوبی سفر کرد و بعد از سه روز حضور در آن کشور، یکشنبه شب این شهر را به مقصد پیونگ‌یانگ ترک کرد.
کیم جونگ اون هنگام دیدار با اعضای هیئت کشورش در بازگشت از کوریای جنوبی، همچنین از مسئولان کوریای جنوبی به خاطر «تلاش‌های صادقانه» آن‌ها تشکر کرد.
«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کوریای شمالی و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو این کشور از اعضای شناخته شده این هیئت بودند.
در پی گفت‌وگوهای رسمی دو کوریا در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌‌چانگ در کوریای جنوبی، کشورهای مختلف به تمایل دو کشور برای تدام این روند دیپلماتیک واکنش نشان دادند.
استقبال دو کوریا از تداوم گفت‌وگوها در حالی است که مخالفان دولت کوریای شمالی، به ویژه ایالات متحده امریکا همچنان از ضرورت فشار و تحریم بر این کشور سخن می‌گوید.
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا از روسیه نیز خواسته است تا در همین زمینه به کوریای شمالی فشار بیاورد.
به گزارش رویترز، امریکا از نزدیک‌تر شدن دو کوریا و ادامه این روند بعد از بازی‌های المپیک که ممکن است به از سرگیری گفت‌وگوهای واشنگتن و پیونگ‌یانگ بینجامد، استقبال کرده اما همچنان از برنامه تحریم این کشور برای انصراف از برنامه موشکی دفاع می‌کند.
کوریای شمالی در طول سال گذشته میلادی چندین موشک را آزمایش کرد. پیام ششمین و قوی‌ترین موشکی که کوریای شمالی سال گذشته پرتاب کرد آن بود که امریکا در دسترس سلاح‌های این کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا