آخرین اخبارافغانستانایرانسیاست

کنسول ایران در هرات:

گروهی از طالبان که ایران را حامی خویش خوانده‌اند، سند ارائه کنند!

محمود افخمی سرکنسول ایران در هرات پس از ادعای یک گروه ۷ نفری از طالبان مسلح که امروز به روند صلح در هرات پیوستند و ایران را حامی خویش خواندند و همچنین ادعا کردند که از سوی این کشور مأمور به مختل کردن کار پروژه تاپی شده بودند؛ در پیامی، جمهوری اسلامی ایران را همواره به عنوان یک همسایه از رشد و شکوفایی افغانستان خرسند دانسته و مبنی بر ادعای گروه تسلیم شده طالبان به دولت، خواستار سند شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمود افخمی رشیدی گفته است که ایران از رشد و شکوفایی افغانستان خرسند است و هر برنامه‌ای که به این گزینه مهم کمک کند مورد حمایت ماست.
وی افزوده جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام می‌دارد که از پروژه تاپی که باعث تحول اقتصاد این کشور می‌شود حمایت کرده و خواهد کرد. توسعه و رفاه افغانستان به منزله توسعه ایران است و لذا افرادی که می‌خواهند با ادعاهای پوچ و بی مورد اتحاد و دوستی دو دولت و ملت را خدشه دار کنند مزدوران بیگانه‌گان‌اند و مطمئن باشند با این ادعاهای پوچ و بیهوده همدلی و اتحاد دو ملت نه تنها که خدشه دار نخواهد شد بلکه تعمیق بیشتری پیدا خواهد کرد.
همچنان آقای افخمی، تاکید کرده که دولت افغانستان باید از این دسته افرادی که چنین ادعاهایی می‌کنند درخواست اسناد نموده تا ما با دولت وارد گفت‌وگو شویم.
روز گذشته یک گروه هفت نفری طالبان در هرات به روند صلح پیوست و فرمانده این گروه مدعی شد که از سوی ایران حمایت می‌شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا