آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

گروه داعش در کابل چهار مرکز فعال دارد

حضرت علی نماینده مردم ننگرهار در مجلس نمایندگان به تازه‌گی مدعی شده است که چهار مرکز تولید جنگجویان گروه داعش در شهر کابل پایتخت افغانستان فعالیت دارد.
حضرت علی، به خبرگزاری جمهور گفته است اسنادی در دست دارد که نشان دهنده آن است که چهار مرکز داعش در کابل وجود دارد و افراد داعش از این مراکز به ولایت ننگرهار در شرق این کشور فرستاده می‌‌شوند.
وی تاکید کرده که اسناد و شواهد دست داشته او نشان می‌‌دهد که برخی حلقات در حکومت وحدت ملی می‌‌خواهند که تجربه فاجعه سقوط ولایت کندز را در ولایت ننگرهار تکرار کنند.
حضرت علی عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت:« مقام‌ های حکومتی، وزیر دفاع و وزیر داخله کورند که نمی ‌بینند در ننگرهار چه می‌‌گذرد و اگر رییس جمهور غنی و رییس اجرایی به مردم ارزش قایل‌اند باید به وضعیت ننگرهار توجه کنند».
این نماینده ولایت ننگرهار تاکید کرد، یا حکومت در مورد وضعیت ننگرهار بی‌توجهی می‌کند و یا این‌که مسئولان محلی از وضعیت جاری در آن ولایت، اشتباه گزارش می‌‌دهند.
نمایندگان ننگرهار ادعا دارند که وضعیت امنیتی این ولایت اخیراً بدتر شده است و داعش در حال گسترش فعالیت‌هایش در آن است.
با این همه، ولایت ننگرهار در شرق کشور یکی از ولایت های ناامن به شمار می‌رود که جنگجویان وابسته به گروه‌های طالبان و داعش در شماری از ولسوالی‌های آن ولایت فعالیت گسترده دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا