آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

گزینه شعر «نی‌رنج» در مزارشریف رونمایی و نقد شد


طی برنامه‌ای در مزارشریف از «نی‌رنج» سومین مجموعه شعری بانو مژگان فرامنش رونمایی و نقد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در محفل رونمایی از این مجموعه شعری، شاعران و نویسندگان شهر مزارشریف حضور به هم رسانده و دیدگاه‌هایی را پیرامون آن ابراز کردند.
بانو فرامنش در مورد کارکرد‌های ادبی‌اش به خبرگزاری دید گفت: نی‌رنج سومین مجموعه شعری من پس از «گره‌کور» و «اندیشه‌های درآلود» است.
به گفته وی، در این مجموعه با زندگی زنانه یک شاعر رو به رو هستیم و آنچه از آن در ذهن خطور خواهد کرد همین موضوع در قالب غزل است.
در همین حال، محمد اشرف آذر یکی از شاعران بلخی پیرامون مشکلات نویسندگان و شاعران در پیوند به چاپ کتاب، می‌گوید: « متاسفانه در قسمت چاپ کتاب مشکلات زیادی وجود دارد و اگر نویسنده‌ای قصد چاپ اثرش را داشته باشد یا باید از هزینه شخصی خودش دست به این کار بزند و یا هم از روابطش در انتشارات گوناگون استفاده کرده مورد لطف آنان قرار بگیرد.»
نظر به گفته‌های نویسندگان بلخ، در این همایش دست‌آورد‌ها و تاثیرگذاری‌های مجموعه « نی‌رنج » را نیز شاهد خواهیم بود؛ زیرا این مجموعه رویکردهای خاصی پیرامون زندگی زنانه داشته و واکاوی آن از سوی منتقدین بی‌نتیجه نخواهد بود.
گفتنی است که اولین مجموعه شعری بانو «فرامنش» با استقبال خاصی رو به رو بوده که از آن‌جمله می‌توان از برگردان آن به زبان انگلیسی در امریکا و مدال گرفتنش از سوی رییس جمهور اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا