آخرین اخباراجتماعافغانستانخانواده

۱۰ هزار کودک در هرات مشغول انجام کارهای شاقه است!

مسئولان در هرات از مشغول بودن حدود ۱۰ هزار طفل به انجام کارهای شاقه در این ولایت خبر داده و از برنامه‌هایی به خاطر جلوگیری از افزایش این‌گونه اطفال سخن می‌زنند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالقیوم افغان رییس اداره کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین هرات، می‌گوید: در حدود ۱۰ هزار طفل در این ولایت مصروف کار شاقه است که ۲۵ درصد آنان شامل اطفالی‌اند که والدین شان معتاد به مواد مخدرند.
آقای افغان، علت اصلی افزایش اطفال خیابانی و یا اطفالی را که مصروف کار شاقه‌اند فقر، بیجاشدگان داخلی، اعتیاد والدین و سایر عوامل می‌داند.
وی ابراز کرد که اداره کار و امور اجتماعی، برخی برنامه‌هایی را همراه مؤسسات برای بهبود وضعیت این کودکان دنبال می‌کند که از جمله این برنامه‌ها کمپاین‌های آگاهی دهی، سروی و… می‌باشد.
موصوف، حمایت از اطفال را در اولویت کاری اداره‌اش دانسته و می‌گوید: تلاش بر این است تا بتوانیم برنامه مفید و منظم را ایجاد کنیم تا از افزایش اطفال خیابانی و اطفالی که کار شاقه می‌کنند جلوگیری شود.
این در حالیست که پیش از این نیز از افزایش اطفال خیابانی در هرات ابراز نگرانی شده بود، اما تاکنون تغییرات قابل لمس در وضعیت این اطفال دیده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا