آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

ادارات دولتی هرات، نزدیک به ۱۰۰میلیون افغانی از شهرداری بدهکارند

مسئولان شهرداری هرات از افزایش بودجه اداره خود در طول سه ماه اخیر سال مالی خبر داده و از افزایش عواید در سال مالی پیشرو اطمینان می‌دهند.
آن‌ها همچنان می‌گویند که ادارات دولتی در ولایت هرات، ۱۰۰ میلیون افغانی از شهرداری هرات بدهکارند.
به گزارش خبرگزاری دید، سید وحید قتالی شهردار هرات چاشت امروز طی یک نشست خبری، از برنامه‌ها و دستاوردهای اداره‌اش، در چند ماه اخیر پرده برداشت.
آقای قتالی ضمن این‌که گفت در سه ماه اخیر اداره‌اش بیشترین عواید را داشته است افزود، بودجه شهرداری هرات طی سه ماه گذشته از ۲۴۰ میلیون افغانی به ۲۶۰ میلیون افغانی افزایش داشته است.
وی بیشترین عواید شهرداری هرات را از طریق دروازه‌های شهر عنوان کرد.
او، ساختن مارکیت های بدیل برای کاهش ازدحام، ساختن اماکن ورزشی امن برای زنان، فروش زمین‌های تجارتی، جمع‌آوری صفایی، ماستر پلان جدید شهری، جمع‌آوری زباله‌ها از داخل شهر به گونه مدرن، ترمیم و آسفالت جاده‌ها و کشیدن کانال‌ها را از برنامه سال آینده اداره‌اش خواند.
از سویی هم، شهردار هرات در بخشی از سخنانش از بدهکاری برخی اداره‌های دولتی به شهرداری خبر داد و افزود، حدود ۱۰۰ میلیون افغانی نهادهای دولتی از شهرداری هرات مقروض‌اند.
وی تصریح کرد، بارها خواهان پرداخت این قرضه‌ها شده اما اداره‌های مربوطه این خواست جدی نگرفته‌اند.
در همین، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز تایید می‌کند که برخی اداره‌های دولتی به شهرداری هرات بدهکاراند.
وی می‌گوید: این مسئله در جلسه اداری ولایت مطرح شده و در سال آینده در کنار دیگر بودجه‌ها بخاطر پرداخت قرضه های ادارات مذکور نیز از مرکز، بودجه خواسته شده است.
سید غفور هاشمی – خبرگزاری دید – هرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا