آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

مسعود: ارگ می‌خواهد با این نفاق‌افکنی به اهداف خود برسد

احمد ولی مسعود رییس بنیاد «شهید مسعود» در همایش حمایت از عطا محمد نور در مزارشریف می‌گوید که مشکل بلخ مشکل کل افغانستان است  و حکومت نباید با سیاست‌های حذف این خلا را بیشتر کند.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد ولی مسعود رییس بنیاد شهید مسعود در همایشی که به حمایت از موقف عطا محمد نور در برابر حکومت، در مزارشریف دایر شده بود گفت که حکومت توافقی خودش بحران ایجاد کرده و اراده مردم افغانستان را به گروگان گرفته است.
آقای مسعود در بخشی از سخنانش حکومت را متهم به استفاده سوء از همکاران بین‌المللی کرده و افزود که مشکل افغانستان نه با زور حل می‌شود و نه با اشاره کشورهای خارجی، این مشکل را می‌توان با عمل به توافق‌نامه سیاسی حل کرد.
رییس بنیاد شهید مسعود همچنان با اشاره به بحران شناسنامه‌های برقی افزود: مسئله تذکره الکترونیکی باید به حالت تعلیق در آید؛ زیرا خلاف توافق‌نامه سیاسی و به ضرر وحدت مردم افغانستان است.
این بزرگ سیاسی اجتماعی با اشاره به تنش میان کابل و بلخ و ایستادگی عطا محمد نور می‌گوید که مشکل بلخ در تمام افغانستان جاری است، ولی بلخ «علم‌دار» آن شده است.
او گفت: «حکومتی که نمی‌تواند امنیت مردم را بگیرد چرا ادعا می‌کند که یک شخصیت بزرگ ضد تروریست را در شمال حذف کند تا امنیت را بگیرد، این خلاف منطق است. حکومت نمی‌تواند در مغایرت با مردم فرمان صادر کند. در قسمتی‌که حکومت سیاست حذفی دارد هیچ‌شک نیست.»
گفتنی است که تنش میان کابل و بلخ زمانی اوج گرفت که حکومت در یک اقدام غیر مترقبه استعفای بدون تاریخ و مشروط عطا محمد نور را منظور کرده و او را از ولایت بلخ برکنار کرد؛ چیزی که از سوی عطا محمد نور و جریان‌های همسو با او پذیرفته نشده و خلاف توافق‌نامه تشکیل حکومت وحدت ملی خوانده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا