آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

غنی: هرات به مرکز ثقل تجارت و ترانزیت منطقه‌ای مبدل خواهد شد!

جلسه شورای عالی توسعۀ شهری روز گذشته تحت ریاست محمداشرف غنی، روی طرح انکشافی شهرداری هرات، پیشرفت قرارداد پروژه‌های استراتیژک، ساختمان‌های پیش‌ساخت و برنامه ملی مسکن، بحث کرد.
ابتدا، سید وحید قتالی شهردار هرات طرح انکشافی شهرداری آن ولایت را به جلسه ارایه کرد و گفت که شاروالی هرات در مدت کم، مسیر خود را پیدا کرده است و تلاش داریم تا اصلاحات را به شکل همه‌جانبه در این اداره تطبیق نماییم.
به گزارش خبرگزاری دید، سید وحید قتالی تصریح کرد که ۳٪ از کارمندان این اداره را زنان تشکیل می‌دهند و منابع بشری این اداره در گذشته مبتنی بر نیازهای خدمات‌رسانی نبوده که اخیراً لوایح و وظایف بست‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌است.
در همین حال، رییس جمهور غنی گفت: هرات از جایگاه خاص در بخش تجارت و اقتصاد برخوردار است و با افتتاح پروژۀ تاپی و خط آهن هرات-مزار، چهرۀ این شهر تغییر خواهد کرد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان‌ ساخت که ولایت هرات با دو کشور، سرحد مشترک دارد که می‌تواند در آینده به مرکز ثقل تجارت و ترانزیت منطقه‌ای مبدل شود.
وی گفت که روی میدان هوایی بین‌المللی هرات باید کار بیشتر انجام پذیرد، زیرا این میدان می‌تواند به مثابۀ دهلیز تجارتی میان افغانستان و کشورهای عربی، هند و آسیای میانه، مورد استفاده قرارگیرد.
رئیس جمهور غنی در مورد انتقال زمین ها از یک اداره به اداره دیگر گفت که ادارۀ مستقل اراضی، بانک زمین را ایجاد خواهد کرد تا موقعیت زمین ها تثبیت و براساس پلان‌های مشخص ادارات، به املاک عایداتی دولت مبدل گردد.
شهر هرات پس از کابل بزرگترین شهر افغانستان است و در گذشته‌ها نیز مرکز تجارت و مدنیت در حوزه خراسان شناخته شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا