آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهان

اردوغان: امریکا عامل بحران در افغانستان است

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در واکنش به درخواست واشنگتن برای محدود کردن زمان و مقیاس عملیات این کشور در سوریه، از حضور طولانی مدت نظامی امریکا در افغانستان و عراق انتقاد کرد.
به نقل از تسنیم، عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه اخیراً انتقاد واشنگتن را در پی داشته و مقامات کاخ سفید از انقره خواسته‌اند مقیاس و زمان عملیات نظامی‌اش را در این کشور محدود کند.
در واکنش به این خواست واشنگتن، رجب طیب اردوغان گفته است که عملیات نظامی کشورش در سوریه زمانی پایان خواهد یافت که به اهداف خود برسد.
اردوغان با اشاره به حمله امریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی و حضور نظامی در این کشور در ۱۷ سال گذشته، گفت: من از امریکا می‌پرسم شما چقدر در افغانستان بوده‌اید؟ حضور شما کی پایان خواهد یافت؟
وی در ادامه تصریح کرد: شما قبل از اینکه ما به قدرت برسیم به عراق آمدید، آیا مدت زمان حضور شما در این کشور پایان یافته است؟
این در حالی است که برخی کارشناسان بر این باورند، امریکا هیچ‌راهبرد برای پیروزی در جنگ افغانستان ندارد؛ زیرا درصورت پایان این جنگ پایگاه‌های نظامی خود را در افغانستان از دست خواهد داد و از این رو کاخ سفید، بهترین راهبرد را حفظ بحران افغانستان برای حفظ پایگاه‌های نظامی‌اش می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا