آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

رویکرد متناقض امریکا در برابر طالبان

ترامپ: با طالبان مذاکره نمی‌کنیم/ سالیوان: می‌کوشیم طالبان را به مذاکره بکشانیم

جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه امریکا گفته است که این کشور تلاش می‌کند برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان، گروه طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند.
پیش از این رییس جمهور ترامپ در واکنش به حمله طالبان بالای هوتل انترکانتیننتال گفته بود که هرگز با این گروه مذاکره نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، جان سولیوان معاون وزیر امورخارجه امریکا روز گذشته در کمیته روابط خارجی سنای امریکا بعد از بازگشت از سفرش به افغانستان گفت: امریکا تلاش می‌کند برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان، گروه طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند.
آقای سولیوان دلیل گفته‌هایش را موافقت با سران حکومت وحدت ملی اعلام کرده و گفته است: تمام سران افغانستان بر سر ایجاد شرایط لازم برای حضور طالبان در پای میز مذاکره موافقند.
وی ابراز امیدواری کرده است که پاکستان نیز در متقاعد کردن طالبان برای پیوستن به روند مذاکرات صلح، دولت افغانستان را یاری کند.
جان سولیوان همچنان کوشش کرده است که طالبان را به دو گروه تندرو و میانه‌رو تقسیم کند و به باور وی طالبان میانه‌رو آن‌هایی‌اند که آماده پیوستن به روند صلح هستند.
اظهارات معاون وزیر خارجه امریکا در حالی است که ترامپ بعد از حملات تروریستی اخیر در کابل که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، هرگونه مذاکره با طالبان را رد کرده و تاکید کرد:«در مرحله کنونی، آماده گفت‌وگو نیستیم. ما نمی‌خواهیم با طالبان مذاکره کنیم. شاید وقت آن برسد، اما زمان می‌برد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا