آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانگزارش

اعتراض جوان برهنه علیه ارگ در بلخ / «معجزه ماییم که هنوز زنده‌ایم»

«این‌جا باید همیشه لباس سیاه پوشید، این‌جا سرزمین مرگ‌های بی‌انتها است، معجزه ماییم که هنوز زنده‌ایم!»
این شعار از جمله شعارهایی است که «احمد خالد بخشی» از کابل به مزار آورده است. او در چارراهی «صدارت» کابل، مطبعه داشت، جایی که در اثر انفجار بمب در نزدیکی آن در (۷دلو) سال روان، ۹۵ تن کشته و ۱۵۸ تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد خالد بخشی جوان کابلی که چندی پیش با بدنی نیمه‌برهنه به اعتراض یک‌تنه در کابل دست زده بود، امروز نیز نیمه‌برهنه و با شعارهایی که برخود آویزان کرده بود، در یکی از جاده‌های پر ازدحام شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ، راه‌پیمایی کرد.
آقای بخشی می‌گوید: وضعیت بد امنیتی و کاری امروز، نتیجه خاموشی جوانان است. ما در این کشور نه قانون داریم نه نظام داریم نه کار و نه امنیت.
«من یک جوان بی‌مسئولیت هستم که در قبال نسل آینده خویش هیچ‌مسئولیت را نمی‌پذیرم!»
این شعار از دیگر شعارهایی است که آقای بخشی بر بدن خود آویزان کرده است.
او می‌افزاید: من اين اعتراض را به تمام ولایت‌هاى افغانستان خواهم برد. هدف من بیدار کردن جوانان است و این‌که وضعیت بد امنیتی و بی‌ثباتی را در افغانستان به گوش جهانیان برسانم.
در همین‌حال، ظریفه سلطان‌زی فعال مدنی در ولایت بلخ با ستایش این حرکت آقای بخشی، گفت: نسل ما بیشتر از هر زمان دیگر باید آگاه و بیدار شود، امروزه این نسل ما است که در انفجار و انتحار و بازی‌های سیاست‌مردان قربانی می‌دهد.
پیش از این نیز، یکی از هنرمندان کابل‌نشین، در اعتراض به اذیت و آزار زنان در اماکن عمومی به تنهایی به راه‌پیمایی پرداخته بود. او اذیت و آزار زنان را در اماکن عمومی به شکلی متفاوت به نمایش گذاشت و با اجرای یک نوع هنر مفهومی درخیابان به نام «زره»، یک نیم‌تنه آهنی به قالب بدنش روی لباس‌هایش پوشید و به خیابان‌های کابل رفت.
گفتنی است که به باورآگاهان، عدم مدیریت دولت‌مردان و ضعف سیستم‌های امنیتی کشور همه روز از مردم قربانی می‌گیرد و پایتخت کشور در چند هفته اخیر شاهد چندین رویداد خونین بود.
مهدی سرباز – بلخ

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا