آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانسیاست

وزارت خارجه:

مذاکرات هیئت افغانستان و پاکستان به نتیجه نرسیده است

وزارت خارجه کشور در یک اعلامیه گفته ‌است که در دور دوم گفت‌وگوها میان هیئت‌های بلندپایه افغانستان و پاکستان، پیشرفتی که اولویت‌های افغانستان را برآورده سازد، به دست نیامده‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه این وزارت آمده که در مورد میکانیزم همکاری میان دو کشور اندکی پیشرفت شده، ولی هیچ پیشرفت پیرامون اقدامات مشخص، نتیجه محور و زمان‌بندی شده در پلان عمل افغانستان- پاکستان برای صلح و همبستگی، به ویژه در زمینه مبارزه با تروریزم، کاهش خشونت‌ها، صلح و آشتی صورت نگرفته‌است.
هیئت بلند‌پایه از مقام‌های ارشد ملکی و نظامی به ریاست حکمت خلیل کرزی معیین سیاسی وزارت خارجه کشور در دومین و آخرین روز گفت‌وگوها با همتایان پاکستانی‌شان به ریاست تهمینه جنجوعه در اسلام‌آباد دیدار کرد.
در همین حال، محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هم در پیام کوتاهی روی توییتر به گونه کلی نوشته است:« دو روز بحث خوب. به برخی توافقات دست یافته شد، اما به کار بیشتر نیاز است».
این رفت‌و آمد‏هها میان مقامات کابل و اسلام‌آباد پس از آن صورت می‏گیرد که تنها در حمله انتحاری نیرومند چارراهی صدارت در کابل که طالبان مسئولیتش را گرفتند، بیش از صد تن کشته شد که بسیاری‌شان غیر نظامی بودند.
با این همه، رییس‏جمهور‏‌غنی، به تازه‏گی گفته است که پاکستان در ارتباط به مبارزه علیه بنیاد‌گرایی از شعار دوری کند و گام‌های عملی بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا