آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانسیاست

پشتون‌های پاکستان به غنی: ما نیاز به حمایت بیرونی نداریم، امنیت کابل را تامین کنید!

 

پس از پشتیبانی محمد اشرف غنی رییس‏ جمهور و برخی از سیاسیون افغانستان از اعتراضات پشتون‌های پاکستان، حسن خان روزنامه‌نگار و آگاه سیاسی پشتون‌ پاکستانی در صفحه توییتر خود نوشته است که اعتراضات پشتون‌های پاکستان برای قانون، عدالت و حق شهروندی است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای حسن خان افزوده که این راه‌پیمایی به حمایت بیرونی نیاز ندارد و در واکنش به آقای غنی تلویحاً نوشته که بهتر است به‌جای پشتیبانی از اعتراضات در پاکستان، بالای افغانستان تمرکز داشته باشید.
این در حالی است که از هفت روز به این‌طرف شماری از شهروندان پشتون‌ پاکستان در واکنش به کشته‌شدن یک مرد جوان توسط پولیس شهر کراچی تجمعی را در اعتراض به حکومت پاکستان در اسلام‌آباد راه‌اندازی کرده‌اند.
در همین حال، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که نقیب‌الله محسود در شهر کراچی کار می‌کرد و بعد از ربوده شدن، به صورت مرموز کشته شد. مقام‌های قضایی پاکستان تحقیق در این زمینه را آغاز کرده و گفته شده که حکم بازداشت فرمانده پولیس در ارتباط با کشتن این شهروند صادر شده است.
رییس جمهور غنی روز گذشته در توییترش نگاشته بود: تظاهرات پشتون‌ها شروع مثبتی علیه بنیادگرایی است و ایجاب می‌کند تا از آن‌ها حمایت کنیم.
با این همه، عطا محمد نور در واکنش به اعلام حمایت رییس‏ جمهور‌غنی از اعتراضات پشتون‌ها علیه حکومت آن کشور گفته است « همان طور که ما دوست نداریم اسلام آباد در امور داخلی مان مداخله کند، آن‌ها هم دوست ندارند که ما مداخله کنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا