آخرین اخبارآسیای میانهافغانستان

نشست کمیسیون امنیتی افغانستان و ازبیکستان برگزار شد

نخستین جلسه کمیسیون مشترک امنیتی افغانستان و ازبیکستان در شهر تاشکند برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این جلسه محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان و «ویکتور محمدوف» مشاور امنیت ملی ازبیکستان حضور داشتند.
دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی کشور با نشر خبرنامه‌ای در این باره گفته که در این نشست هر دو طرف بر ایجاد برنامه‌های تطبیقی از بهر عملی‌شدن تفاهم‌ها برای تنظیم امور کمیسیون مشترک موافقت کردند.
همچنان در این خبرنامه آمده است که در این نشست، هر دو طرف در کنار بحث در مورد گسترش همکاری‌های دو جانبه و چند بُعدی، صلح و تطبیق پروژه‌های توسعه‌ای دراز مدت را برای امنیت و ثبات منطقه مهم دانستند.
خبرنامه افزوده که در نخستین نشست کمیسیون مشترک امنیتی، هر دو طرف در مورد بهبود و اهمیت فعالیت‌های کمیسیون یادشده صحبت کردند و بر عملی‌شدن کامل و تطبیق توافقنامه‌هایی که در جریان سفر محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور به امضا رسیده بود، تاکید شد.
شورای امنیت ملی گفته که در این نشست، همچنان در مورد مبارزه عليه هراس‌افکنان جهانی و جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر بحث و تبادل نظر صورت گرفت. هر دو طرف بر نهادینه‌شدن هماهنگی‌ها و همکاری‌ها برای بهبود امنیت و ثبات منطقه میان کشورهای منطقه تاکید کردند و ثبات و امنیت افغانستان را برای ثبات منطقه مهم دانستند.
گفتنی است که کمیسیون مشترک امنیتی میان افغانستان و ازبیکستان در جریان سفر محمد اشرف غنی به ازبیکستان به هدف همکاری‌های دو جانبه و استحکام امنیت و ثبات در منطقه ایجاد گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا