آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

جنبش گذار: شمارش معکوس پایان کار حکومت وحدت ملی آغاز شده است

جنبش گذار در قطع‌نامه‌ای از آغاز شمارش معکوس پایان کار حکومت وحدت ملی و دوره کاری اشرف غنی خبر داده و تاکید کرده است که انتخابات ریاست جمهوری در میعاد معین آن برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری دید، در قطع‌نامه این جنبش آمده است: جنبش‌گذار به‌خاطر جلوگيری از استبداد، قانون‌شكنی و بحران به‌ طور جدی خواهان برگزاری انتخابات به موقع رياست‌ جمهوری به تاريخ معين آن (١ حمل الی ١ ثور سال ١٣٩٧) می‌باشد.
همچنان این جنبش تاکید کرده است که حکومت وحدت ملی نه بر اساس قانون اساسی شکل گرفت و مشروعیت قانونی دارد، باید در جوزای سال ۱۳۹۷ کنار برود و حکومت برخاسته از انتخابات شفاف جایگزین آن شود.
از سویی هم در بخشی دیگر از قطع‌نامه با اشاره به تاخیر نامعلوم برگزاری انتخابات شورای ملی از سوی کمیسیون انتخابات گفته شده:« اين قانون‌شكنی كميسيون نام‌نهاد انتخاباتی، توهين به قانون اساسی، پامال‌‌كردن دموكراسی و به مسخره گرفتن حقوق اساسی شهروندی بوده و دليل واضح ناكامی حكومت غير قانونی«وحدت ملی» می‌باشد.»
جنبش گذار از رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و جامعه جهانی نیز خواسته است که به روند شمارش معکوس ۱۰۰ روز پایانی عمر حکومت کنونی پیوسته و مانع به وجود آمدن بحران در کشور شوند.
گفتنی است که بر اساس ماده ۶۱ قانون اساسی:« وظيفه‌ رييس‌ جمهور در اول جوزای سال پنجم بعد از انتخابات پايان می‌یابد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا