آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

از تهدید به نشر عکس‌های شخصی تا درخواست یک میلیون افغانی؛ متوجه تیلفون‌های خود باشد!

شهرهای بزرگ کشور همواره شاهد رویدای‌های جنایی از نوع قاپیدن تیلفون هوشمند عابران از سوی موترسایکل سواران و انواع جرایم دیگر بوده است.
تاکنون اما، گزارشی از تهدید به نشر عکس‌های شخصی و درخواست پول در بدل سکوت در این مورد به نشر نرسیده است.
ادیبه دختری از مزارشریف است که تیلفونش گم می‌شود و فردای آن روز برایش زنگ می‌آید که اگر یک میلیون افغانی پرداخت نکنی، عکس‌های شخصی‌ات نشر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، قضیه «ادیبه» بسیار متفاوت‌تر است. او تیلفون خود را در یک تکسی فراموش می‌کند و فردای آن روز، مردی ناشناس به وی زنگ می‌زند و او را تهدید به نشر عکس‌های شخصی‌اش می‌کند.
خانم ادیبه می‌گوید: تیلفونم را در یک تکسی فراموش کردم و وقتی به خانه رسیدم مسئله را فهمیدم. بسیار نگران بودم؛ زیرا عکس‌های زیادی از خودم و فامیل‌ام در تیلفونم بود. یک روز بعد به من زنگ زدند و درخواست پرداخت یک ملیون افغانی کردند.
وی‌ می‌افزاید، آن‌ها فیسبوک مرا نیز در اختیار گرفتند و تهدید کردند که اگر مبلغ خواسته‌ شده را نپردازم تمام عکس‌های شخصی من و خانواده‌ام را نشر خواهند کرد.
پیش از این شهر مزار شریف تنها شاهد دزدی مبایل‌های شهروندانش بوده است، اما این اولین‌باری است که دزدان با دست‌رسی به عکس‌های شخصی صاحب مبایل، آن‌ها را تهدید به پرداخت پول می‌کنند.
در همین حال، عبدالرزاق قادری آمر امنیت فرماندهی پولیس بلخ می‌گوید: خانم ادیبه موضوع را با ما درمیان گذاشت و ما پس از یک هفته تحقیق توسط پولیس استخبارات خویش، دو تن را در پیوند به این موضوع دست‌گیر کردیم.
آقای قادری افزود: چنین رویدادی تا کنون سابقه نداشته است و این اولین‌باری است که در شهر مزارشریف مردم تهدید به پرداخت پول در بدل نشر عکس‌های شخصی‌شان می‌شوند.
قضیه‌ای همانند قصه ادیبه شاید تاکنون رسانه‌ای نشده و این اولین بار است که چنین موضوعی در رسانه‌ها نشر می‌شود. ولی بدون شک قضایای این چنینی روزانه در هر گوشه شهرهای افغانستان اتفاق می‌افتد که دلایل خانوادگی از مراجعه به پولیس خودداری می‌شود.
گفتنی است که روز گذشته پولیس بلخ از کاهش جرایم سازمان یافته در این ولایت خبر داده و گفته بود که اگر نیروی کافی در اختیار داشته باشد، جلو جرایم جنایی نیز گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا