آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

تلفات غیر نظامیان در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است

نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان «یوناما» از کاهش تلفات غیر نظامیان در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، یوناما در گزارش سالانه خود گفته است که مجموع تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۷ به میزان ۹ درصد به نسبت سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است.
تادامیچی یاماماتو نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان گفت:« آمارهای این گزارش اطلاعات معتبری را درباره تاثیر این جنگ ارایه می‌کند، اما این آمارها به تنهایی نمی‌تواند درد و رنج انسانی وحشتناکی که مردم عادی خصوصاً زنان و کودکان کشیده‌اند، نشان دهد.»
گزارش سالانه ۲۰۱۷ با موضوع حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه در افغانستان، نشان داد: بین اول جنوری تا ۳۱ دسمبر ۲۰۱۷، ۱۰ هزار و ۴۵۳ مورد تلفات غیرنظامی شامل ۳۴۳۸ مورد مرگ و ۷۰۱۵ مورد زخمی وجود داشته است.
تلفان غیرنظامیان در ۲۰۱۶میلادی، با مجموع ۱۱ هزار و ۴۳۴ مورد تلفات با ۳۵۱۰ مورد مرگ و ۷۹۲۴ مورد زخمی گزارش شده بود.
اما میزان کاهش کشته شدگان در این گزارش، با یافته‌هایی درباره افزایش چشمگیر حملات هوایی نیروهای ارتش بین‌المللی و نیروی هوایی افغانستان و میزان این حملات با افزایش کشته شدگان در این گزارش کمرنگ شد.
هیئت کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان، ۶۳۱ مورد تلفات غیر نظامی شامل ۲۹۵ کشته و ۳۳۶ زخمی از حملات هوایی نیروهای حامی دولت ثبت کرده است.
این میزان هفت درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد و بالاترین میزان تلفات حملات هوایی طی یک سال از ۲۰۰۹ است.
عملیات‌های هوایی شش درصد از تمام تلفات غیرنظامیان را در کشور در سال ۲۰۱۷ تشکیل داده است.
نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان، همچنین نگرانی عمیق خود را از افزایش آسیب‌ها به غیرنظامیان در نتیجه حملات انتحاری ابراز کرد.
هیئت کمک‌رسان سازمان ملل در کشور همچنین افزایشی در حملات علیه عبادتگاه‌ها، رهبران مذهبی و عبادت کنندگان را نشان می‌دهد و ۴۹۹ مورد تلفات غیرنظامی شامل ۲۰۲ مورد مرگ و ۲۹۷ مورد زخمی در ۳۸ حمله در ۲۰۱۷ نشان می‌دهد، این میزان سه برابر حملات مشابه در سال ۲۰۱۶ است و شمار کشته شدگان دو برابر و مجموع زخمی‌ها از غیرنظامیان ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
علی بسیج – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا