آخرین اخبارافغانستان

پرداخت حقوق شهدا، معلولان و بازنشسته‌ها الکترونیک می‌شود

وزارت کار و امور اجتماعی روند بایومتریک شدن خانواده‌های شهدا و معلولانی را که از این وزارت حقوق می‌گیرند روز شنبه «۲۸دلو» آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، فیض‌الله ذکی وزیر کار و امور اجتماعی در افتتاح سیستم بایومتریک گفت که این سیستم به منظور کاهش تقلب و جلوگیری از فساد در پرداختن حقوق خانواده شهدا و معلولان است و در تطبیق این سیستم، قرار است وزارت کار و امور اجتماعی را، ریاست ثبت احوال نفوس کمک کند.
وزیر کار و امور اجتماعی تاکید کرد که الکترونیکی شدن پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و معلولان، آنان را از جنجال‌ها و سرگردانی‌های موجود، در زمینه‌ دریافت حقوق ‌شان خلاص می‌کند.
وی از موجودیت افراد خیالی در میان دریافت کننده‌گان حقوق خانواده شهدا و معلولان سخن گفته افزود:« در حال حاضر فساد و موجودیت اسناد جعلی در زمینه‌ دریافت حقوق خانواده‌های شهدا و معلولان موجود بوده و حتا در ولایت هرات در غرب افغانستان، شبکه‌هایی وجود دارد که با کارت‌های جعلی کوشش می‌کنند حقوق خانواده‌های شهدا و معلولان را بگیرند.»
به قول وزیر کار و امور اجتماعی، این روند کمک می‌کند تا بر موجودیت و گمانه‌زنی‌ها در زمینه‌ موجودیت اسناد جعلی برای دریافت حقوق ورثه‌ شهدا و معلولان پایان داده شود.
آقای ذکی افزود: سمینارهای معلومات‌دهی برای ثبت و بایومتریک بازنشسته‌ها نیز در اکثر ولایات برگزار شده است و این وزارت حقوق بازنشسته‌ها را از طریق بانک پرداخت خواهد کرد.
آقای ذکی گفت: در سرتاسر افغانستان ۱۳۴ هزار بازنشسته وجود دارد که ۸۰ درصد آن‌ها را بازنشسته‌های مرکز تشکیل می‌دهد و اکثر آن‌ها به دلیل عدم سیستم پرداخت بانکی برای دریافت حقوق‌شان مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند.
وی گفت: پروسه بایومتریک بازنشسته‌ها به زودی آغاز می‌شود تا پرداخت حقوق آن‌ها از طریق بانک صورت گیرد و ایجاد این سیستم سبب سهولت برای آن‌ها نیز خواهد شد.
این در حالی است که اکثر خانواده شهدا و معلولان به دلیل عدم آگاهی صاحب حقوق اصلی خویش نمی‌شوند و اکثر آنان نیز شکایت از عدم پرداخت حقوق در زمان معین دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا