آخرین اخبارافغانستانسیاست

مسعود: غنی باور کرده که متفکر دوم جهان است

احمد ضیاء مسعود که امروز یکشنبه «۲۹دلو» در همایش «جنبش هماهنگی تحرک جوانان برای تغییر» سخنرانی می‌کرد، حکومت را به تجزیه افغانستان متهم کرده هشدار داد که دیگر زمان زورگویی «عبدالرحمن خانی» گذشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد ضیا مسعود با اشاره به بحران بلخ و ارگ گفت: مشکل بلخ مشکل شخصی نیست بلکه مشکل تمام مردم افغانستان برای آوردن یک مرحله جدید است که انحصار و تبعیض را از بین برده و مشارکت سیاسی تمام اقوام افغانستان را در حکومت تثبیت کند.
وی افزود:« والی بلخ پرچم‌دار تغییر در نظام حکومت و پایان انحصار گرایی شده است و نیرویی که بخواهد تغییر ایجاد کند هرگز شکست نخواهد خورد؛ زیرا حمایت گسترده مردم را باخود دارد و هیچ قدرتی فراتر از قدرت مردم نیست.»
آقای مسعود از به وجود آمدن ائتلاف‌های بزرگ سیاسی خبر داده گفت: «عنقریب ائتلاف‌های بسیار کلان بوجود خواهد آمد و در آن زمان به حکومت خواهیم گفت که این مرحله آخر است و تو حق نداری که انحصار طلبی را بیشتر از این ادامه دهی.»
آقای مسعود با اشاره به توزیع تذکره‌های برقی، حکومت را به تجزیه کشور متهم کرده افزود: افغانستان کشوری نیست که از چند کشور به وجود آمده باشد تا ذکر ملیت برای تفکیک آن‌ها از هم باشد بلکه دلیل عمده هویت سیاسی دامن زدن به مسایل حساس قومی است.
احمد ضیا مسعود با ذکر این‌که شناسنامه‌های برقی ضرورت به هویت سیاسی ندارد گفت:« دیگر زمان زورگویی عبدالرحمن تمام شده است و اشرف غنی نمی‌تواند چیزی را بر مردم افغانستان تحمیل کند. توزیع شناسنامه‌های برقی افغانستان را بسوی تجزیه می‌برد و مردم ما را از ملت شدن دور می‌کند.»
وی افرود:« این‌ را گفته اند که متفکر دوم جهان است. خودش هم باور کرده است حال‌آنکه جز تفرقه چیزی در سر ندارد، خودش فهمیده است که در انتخابات آینده هیچ نقشی ندارد، ازین‌رو می‌خواهد که اقوام افغانستان را بایکدیگر درگیر کند تا ثابت کند که قهرمان قوم پشتون است تا شاید رای آن‌ها را باخود داشته باشد، ولی قوم پشتون ما هوشیار هستند و فریب او را نخواهند خورد.»
گفتنی است که سیاست‌های تیم اشرف غنی در ارگ، حساسیت‌ها و تقابلات زیادی را در میان سیاست‌مداران کشور به وجود آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا