آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

محقق:

« افغان » هویت یک قوم است/ درج قومیت اقوام سبب وحدت می‌شود

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی از درج کلمه «افغان» در شناسنامه‌های برقی انتقاد کرده و حکومت را به تحمیل هویت یک قوم خاص بر تمام اقوام افغانستان متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق که امروز«۲۹دلو» در یادبود از شکست و خروج قشون سرخ شوروی سخنرانی می‌کرد، شناختن همه اقوام افغانستان با هویت‌شان و درج آن‌ها در شناسنامه‌های برقی را سبب وحدت مردم افغانستان خوانده گفت:« هرقوم باید در شناسنامه‌های برقی درج شود و ازشناختن هویت یکدیگر ما ملت می‌شویم.»
وی افزود: حکومت تلاش دارد تا هویت یک قوم خاص را برای تمام اقوام افغانستان تحمیل کند و این عمل سبب تفرقه بین تمام اقوام خواهد شد که حکومت باید از آن بپرهیزد.
محقق هشدار داد که حکومت نباید هر روز فرمان تقنینی صادر کند تا صلاحیت مجلسین را زیر سوال ببرد و باید مسئله شناسنامه‌های برقی به مجلس نمایندگان واگذار شود تا تمام اقوام افغانستان در این مورد تصمیم بگیرند.
گفتنی است که رییس جمهور طی یک فرمان تقنینی با وجود آن که این فرمان در مجلس نمایندگان رد شده است، توزیع شناسنامه‌های برقی را از خودش شروع کرده که با مخالفت اکثر مقامات دولتی و مردم کشور روبرو شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا