آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ: دوران کمک‌های یک‌طرفه به اروپا گذشته است

به تازه‏گی رییس‌‏جمهور امریکا دونالد ترامپ، در نطق سالانه خود درباره بسیاری از چالش‌ها صحبت کرده است؛ اما درباره اتحادیه اروپا واکنش مستقیمی نداشته و اما به صورت غیر مستقیم اعلام کرده بسیاری از تعرفه‌های اقتصادی و تجاری با اروپا ناعادلانه است.
به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ در سخنرانی مهم سالانه خود مستقیماً سخنی از اروپا، مهمترین متحد خود به میان نیاورد. بطور کلی او از هیچ کشور و یا نهاد اروپایی نام نبرد. اما نکته‌ای را غیرمستقیم به اروپایی‌ها گوش‌زد کرد:« دوران حمایت‌های اقتصادی بدون پاسخ از سوی ایالات متحده پایان یافته است.»
این سخنان آقای ترامپ تردید استراتژی مهم ایالات متحده پس از جنگ دوم جهانی است که اروپا را به عنوان مهمترین متحد خود انتخاب کرد و کمک‌های مالی زیادی از جمله در چارچوب طرح «مارشال» به اروپایی‌ها اهدا کرد.
در همین حال، به نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد برای همیشه به این سیاست‌ها پایان دهد.
همان‌گونه که پیش‌تر نشان داد در مقابل دیگر متحدان اقتصادی این کشور بیش از روسای جمهوری گذشته امریکا، تنها منافع کوتاه مدت ایالات متحده را ترجیح می‌دهد.
پیش از این کشورهای اروپایی نیز گفته بودند که بیش از این نمی‌توان روی حمایت‌های ایالات متحده از این اتحادیه در برابر رقیب شرقی قدرت جهانی امریکا- روسیه- حساب باز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا