آخرین اخبارافغانستانجهانسیاستمنطقه

خواجه آصف در مسکو: تروریستان داعش در افغانستان بیشتر از طالبان است

خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان در یک نشست خبری در مسکو، گروه تروریستی داعش را تهدید جدی بر امنیت آسیای مرکزی، پاکستان، چین و روسیه خوانده افزود که شمار افراد داعش در افغانستان بیشتر از گروه طالبان است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزیر خارجه پاکستان گفت: گروه تروریستی داعش در افغانستان روز به روز افزایش می‌یابد ولی دولت افغانستان و امریکایی‌ها این واقعیت را انکار می‌کنند.
وی با تصریح این‌که جنگ افغانستان هیچ راه حل نظامی ندارد افزود:« پاکستان و روسیه نگرانی‌های مشترکی درباره اوضاع افغانستان دارند که از جمله آن‌ها تروریزم، افزایش قابل توجه تولید مواد مخدر و استفاده از پول قاچاق مواد مخدر برای تامین مالی تروریزم و امنیت است.»
وزیر خارجه پاکستان افزایش حضور داعش به ویژه در مناطق نزدیک به مرز پاکستان و جمهوری‌های آسیای مرکزی را یکی از نگرانی‌های مشترک پاکستان و روسیه عنوان کرده گفت: حضور نیروهای خارجی در افغانستان در ۱۷ سال گذشته هیچ دستاوردی نداشته است. آن‌ها درافغانستان شکست خورده‌اند و سعی می‌کنند پاکستان و کشورهای دیگر را بهانه‌ای برای شکست‌های خود قرار دهند. ما این اتهامات بی‌اساس را رد و تاکید می‌کنیم نمی توانیم جنگ دیگران را در خاک کشورمان انجام دهیم. هم پاکستان و هم روسیه نه فقط دوست دارند که صلح و آشتی را در افغانستان ارتقا دهند بلکه برای این منظور تلاش هم کرده اند.
افزایش داعش در کشور همواره یکی از مهمترین نگرانی‌های روسیه و کشورهای منطقه بوده است و روسیه بارها از افزایش این گروه به دولت افغانستان و نیروهای ناتو هشدار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا