آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

عباس:

اسراییل اشغالگری را به استعمار تبدیل کرد/ شورای امنیت از اجرای قطع‌نامه‌ها ناتوان است

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار ایجاد یک میکانیزم چندجانبه در سازمان ملل متحد برای حل بحران فلسطین شد.
او همچنان با این پیشنهاد خود عملاً میانجی‌گری ایالات متحده را در مورد حل مسئله فلسطین و اسراییل دور زده و اسراییل را کشوری خواند که « اشغالگری موقت را مبدل به استعمار دایمی» کرده است.
به نقل از یورونیوز، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه خواستار ایجاد «یک مکانیزم چند جانبه» در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حل مسئله فلسطین شد.
آقای عباس همچنین پیشنهاد کرد که یک کنفرانس بین‌المللی اواسط سال جاری به ابتکار شورای امنیت برگزار و در آن بر شناسایی بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین تاکید شود.
آقای عباس همچنان از اعضای سازمان ملل متحد خواست که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند که بر اساس آن این کشور بتواند سفیر دایمی در شورای امنیت داشته باشد.
در همین حال او با انتقاد از عملکرد سازمان ملل متحد در گذشته گفت:« شورای امنیت از اجرای قطعنامه‌هایش ناتوان بوده و اسراییل همچنان فراتر از قانون عمل می‌کند. بدین ترتیب اسراییل اشغالگری موقت را به استعمارگری دایمی بدل کرده است.»
این سخنرانی عباس که از سال ۲۰۰۹ به این طرف قاطع‌ترین سخنرانی او در سازمان ملل متحد خوانده شده است، به انتقادهای تند از امریکا نیز پرداخت.
او گفت:« کنگره امریکا پس از سال‌ها گفت‌وگو اینک ما را تروریست خطاب می‌کند. اگر اینطور است پس چرا خواهان ارتباط و گفت‌وگو با ما هستید.»
در همین حال، «دنی دنون» سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد در واکنش به سخنان آقای عباس او را مسئول شکست فرایند صلح میان اسراییل و فلسطین معرفی کرد
سفیر اسراییل گفت:« او همواره از مذاکره طفره می‌رود حال آن‌که ما همواره اعلام کرده‌ایم که برای گفت‌وگو آمادگی داریم.»
گفتنی است که تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل، روند مذاکرات صلح را میان اسراییل و فلسطین متوقف کرد و واکنش‌های شدید جهانی را در پی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا