آخرین اخبارافغانستانجهان

ریاض و کابل بر تبادل اطلاعات توافق کردند

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور در دیدارش با مقامات سازمان اطلاعات عربستان روی تبادل اطلاعات امنیتی بین دو کشور توافق کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، حنیف اتمر که در عربستان سعودی به‌سر می‌برد در دیدار با مقامات سازمان اطلاعات عربستان در مورد بهتر شدن همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی بین دو کشور بحث و گفت‌وگو کرده است و در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی به تفاهم رسیده است.
مشاور امنیت ملی که به دعوت ولیعهد عربستان به این کشور سفر کرده است با وزیر کشور سعودی نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.
بر اساس جزئیات ارایه شده، در این دیدار در مورد صلح، همکاری‌های امنیتی دو جانبه و آوردن تسهیلات به روند سرمایه‌گذاری افغانستانی‌های مقیم عربستان سعودی، مذاکرات صورت گرفته است.
در کنار همکاری در بخش‌های سیاسی، امنیتی و صلح جلب کمک عربستان سعودی با هدف ایجاد اجماع کشورهای عربی علیه تروریزم نیز بخش دیگری از محور سفر اتمر به ریاض خوانده شده‌است.
به باور بسیاری‌ها، عربستان سعودی به عنوان یک کشور اسلامی می‌تواند در کنار همکاری در بخش صلح و امنیت، در زمینه اقتصادی نیز با افغانستان همکاری کند.
پیش از این، مقامات با در نظرگرفتن روابط خوب عربستان سعودی با پاکستان و نفوذ ریاض بر طالبان ابراز امیدواری کرده بودند که در عرصه صلح و آشتی با طالبان کابل را کمک و همکاری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا