آخرین اخبارجهانسیاست

کوریای شمالی دیدار محرمانه با معاون مایک پنس را لغو کرده بود

مقامات کوریای شمالی برنامه دیدار محرمانه با مایک پنس معاون رییس جمهور امریکا را در لحظه آخر لغو کردند.
به نقل از یورونیوز، دفتر مایک پنس معاون رییس جمهور امریکا اعلام کرد «پنس» برنامه‌ای برای دیدار محرمانه با «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کوریای شمالی و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو این کشور در المپیک زمستانی پیونگ چانگ داشته که در لحظه آخر از طرف کوریای شمالی لغو شده است.
مقامات کوریای شمالی علت لغو این دیدار را نارضایتی از اعلام تحریم‌های جدید علیه این کشور و همچنین دیدار پنس با فراریان کوریای شمالی عنوان کرده‌اند.
معاون ترامپ هنگام حضور در کوریای جنوبی به رغم اعلام آمادگی برای مذاکره بدون پیش شرط با کوریای شمالی، وعده داد که امریکا در آینده نزدیک شدیدترین تحریم‌ها را بر پیونگ‌یانگ اعمال خواهد کرد.
به گفته «نیک آیرز» رییس دفتر مایک پنس، به دنبال محکومیت نقض حقوق بشر در کوریای شمالی به وسیله پنس و اعلام خبر اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید به وسیله معاون رییس جمهور امریکا، مقامات کوریای شمالی این نشست را برهم زدند.
این ملاقات می‌توانست نخستین ملاقات میان مقامات ارشد دولت امریکا و کوریای شمالی باشد که تنش‌ها میان آن‌ها بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی و توسعه توانمندی هدف قرار دادن خاک امریکا به شدت افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا