آخرین اخبارافغانستانایرانسیاستمنطقه

سرکنسول ایران در هرات:

ایران از «تاپی» و انکشاف افغانستان حمایت می‌کند

محمود افخمی سرکنسول ایران در هرات ضمن تبریک به مناسبت افتتاح پروژه تاپی در خاک افغانستان، آن را یک پروژه عام‌المنفعه برای افغانستان و کشورهای همسایه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران از تاپی و انکشاف و ثبات در افغانستان کاملاً حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمود افخمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفته است که کشورش از انکشاف و توسعه افغانستان کاملاً حمایت و پشتیبانی می‌کند.
وی تاپی را یک پروژه عام‌المنفعه برای افغانستان و کشورهای همسایه دانست و افزود، چنین پروژه‌هایی سبب ثبات و انکشاف افغانستان می‌گردد و زمینه اشتغال را برای شهروندان افغانستان فراهم می‌سازد.
افخمی تاکید کرده که انکشاف افغانستان در نخست به نفع ایران است و کشورش از همه پروژه‌های ملی در افغانستان حمایت می‌کند.
وی تصریح کرده که ایجاد پروژهایی مانند «تاپی» زمینه بازگشت مهاجران غیر قانونی افغانستان را به کشورشان فراهم می‌کند.
او با اشاره به ادعاهای مطرح شده در روزهای گذشته، از سوی گروهی از طالبان گفت: عده‌ای از سوی اجانب مامور به تخریب دوستی دو ملت شده‌اند، در حالی‌که افغانستان و ایران دو کشور دوست بوده و چنین ادعا ها باعث تخریب روابط ما نخواهد شد.

پروژه «تاپی» خط لوله ۱۸۱۴ کیلومتری انتقال گاز از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند از سوی مقامات رسمی این کشورها افتتاح شد و افغانستان از این پروژه سالانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون دالر از بابت حق‌العبوراین پروژه درآمد، کسب می‌کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا