آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

غنی:

زنان باید در سکتور قضا نقش بیشتر داشته باشند

محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی در سومین روز سفرش به ولایت هرات، روز گذشته با زنان فعال در بخش‌های مختلف این ولایت در تالاز غازی امان‌الله خان دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، ملکه مهیر مسئول مدرسه عالی غیاثیه اناث ضمن خوش‌آمد گویی رییس حکومت گفت: زنان از برنامه‌های اقتصادی و زیربنایی حکومت حمایت می‌کند.
وی پیشنهادات و مشکلات مشخص را در مورد تأسیس مرکز ستاژ در زون‌ها، تجهیز مراکز دینی، نبود کلینیک، ایجاد شفاخانه سوختگی معیاری، اعطای بورسیه‌های تحصیلی، ایجاد مراکز متقاعدین و دخیل ساختن زنان به پروژه تاپی مطرح کرد.
در ادامه، مژگان انتظار، معصومه حیدری، زهرا قاضی‌زاده و زهراگل پوپل نیز به گونه جداگانه صحبت کردند و پیشنهاداتی را در خصوص اعطای بورسیه‌های تحصیلی، اختصاص بودجه به برنامه‌های توانمندسازی زنان، استفاده از دیدگاه‌ها و ظرفیت زنان در حکومت، حل مشکلات معلمین، ایجاد مارکیت تجارتی زنان، اعطای قرض‌های طولانی مدت، ایجاد نشست مشترک زنان کشورهای ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند و راه‌اندازی کورس‌های افسری درازمدت مطرح ساختند.
در عین حال، آقای غنی از حضور زنان در عرصه‌های مختلف و نیز حمایت آن‌ها از پروژه‌های انکشافی تشکر کرد.
آقای غنی گفت که باید به زنان با دید تبعیض ننگریم. وی تأکید کرد که باید پلان عمل برای تطبیق برنامه‌های توانمندسازی زنان روی دست گرفته شود که همه شمول باشد.
او گفت که نشست زنان کشورهای عضو «تاپی» به ابتکار زنان افغانستان به گونه نوبت‌وار در چهار کشور برگزار شود و این ابتکار خوب از سوی زنان هرات است.
وی در مورد جذب کادرهای متخصص زنان گفت که ازاین بیشتر زنان در ادارات به ویژه در معارف جذب خواهند شد.
رییس حکومت بر تثبیت ظرفیت زنان تأکید کرد و گفت: با تشخیص کادرهای متخصص بیشتر، ما می‌توانیم از توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف استفاده نماییم؛ زیرا زنان می‌توانند پنج نسل را تغییر دهند.
آقای غنی اضافه کرد که اسلام به زنان حقوق داده است و باید ما براساس معیارهای اسلامی عمل کنیم.
وی تصریح داشت که سهم و حضور زنان در پروژه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود و ما می‌خواهیم که زنان در سکتور قضا نیز نقش اساسی داشته باشند.
این در حالیست که محمد اشرف غنی، روز گذشته در کنار این نشست نشست‌هایی با اقشار مختلف فعال در ولایت هرات داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا